از سورپرایز SEC تا میم توکن ها؛ چطور ماه می بازار رمزارز را متحول کرد

ماه می 2024، طوفانی از فعالیت های مختلف را برای بازار رمزارز به همراه داشت و از مهم ترین اتفاقات آن می توان به سورپرایزهای نظارتی و تجدید حیات میم توکن ها اشاره کرد. چشمگیرترین اتفاق، تایید غیرمنتظره کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بود که مسیر را برای راه اندازی صندوق های قابل معامله (ETF) اتریوم، هموار کرد.
تصویر از سورپرایز SEC تا میم توکن ها؛ چطور ماه می بازار رمزارز را متحول کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ماه می 2024، طوفانی از فعالیت های مختلف را برای بازار رمزارز به همراه داشت و از مهم ترین اتفاقات آن می توان به سورپرایزهای نظارتی و تجدید حیات میم توکن ها اشاره کرد. چشمگیر ترین اتفاق، تایید غیرمنتظره کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بود که مسیر را برای راه اندازی صندوق های قابل معامله (ETF) اتریوم، هموار کرد. این تصمیم حیاتی نه تنها دینامیک بازار را تغییر داد بلکه علاقه مندی به میم توکن های شبکه های بلاک چین مختلف را نیز دوباره شعله ور کرد.

تایید ETF اتریوم توسط SEC؛ ورق بازی برخواهد گشت

در 23 ماه می (مصادف با 3 خرداد)، SEC اصلاح قانون 19b-4 را تایید کرد که قدمی حیاتی در مسیر معرفی ETFهای اتریوم محسوب می شود. این تصمیم غیرمنتظره بود چرا که احساسات بازار به سمت تایید نشدن آن گرایش داشت. تحلیل گران گمان می کنند انگیزه های سیاسی نقش مهمی در این تصمیم ایفا کرده باشند، چرا که دولت بایدن در پی کسب حمایت علیه حامی رمزارزها، دونالد ترامپ، است. انتظار می رود آخرین چراغ سبز لازم برای آغاز معاملات نیز تا انتهای ژوئن یا اویل جولای صادر شود.

این مسئله بلافاصله تاثیر شدیدی روی بازار گذاشت. جفت ETH/BTC پس از کمترین قیمت سال خود، یعنی 0.045، نفس تازه ای گرفت و داده های CryptoQuant نیز نشان دهنده حرکت قابل توجه اتر از صرافی ها به سوی کیف پول های خود امانی بودند. تقریبا 797,000 ETH به ارزش تقریبی 3.02 میلیارد دلار در حد فاصل 23 می تا 2 ژوئن (3 تا 13 خرداد) از صرافی ها برداشت شده اند. این روند نشان می دهد که سرمایه گذاران به امید افزایش بیشتر، که معمولا سیگنال روند صعودی است، در حال نگه داشتن اتر خود هستند.

تغییر دینامیک بازار؛ رشد اتریوم

تایید ETF اتریوم، تمرکز بازار را از بیت کوین به اتریوم، دومین رمزارز بزرگ به لحاظ ارزش بازار، انتقال داده است. ارزش بازار اتریوم نسبت به بیت کوین اکنون قابل قیاس با سطوح دیده شده در ماه مارس است و علاقه رو به رشد به اتریوم را نشان می دهد. کمتر شدن شکاف موجود بین حجم معاملات این دو رمزارز نشان دهنده آن است که اتریوم ثابت قدم در حال جلب توجه سرمایه گذاران سازمانی و سرمایه گذاران خرد است.

بازگشت میم توکن ها

احساسات مثبت شکل گرفته پیرامون ETFهای اتریوم به بازار میم توکن ها نیز سرایت یافتند. این تجدید حیات با میم توکن های مبتنی بر اتریوم آغاز شد و به سرعت به سایر بلاک چین ها مثل سولانا و بیت کوین انتقال یافت. در این بین، ظهور میم توکن های دارای مضمون سیاسی توجه بیشتری را به خود جلب کرد. این توکن ها روندی را رقم زدند که "PolitiFI" لقب گرفت و به لطف توکن هایی که پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن، چیده شده اند، توجه زیادی را جلب کرده اند.

.

کوین های تحت حمایت سلبریتی ها: JENNER و MOTHER

ماه می همچنان شاهد قیام میم کوین های تحت حمایت سلبریتی ها بود؛ از مثال ها بارز آن می توان به JENNER، که توسط Caitlyn Jenner راه اندازی شد و MOTHER که توسط Iggy Azalea ایجاد شد، اشاره کرد. این توکن ها به سرعت محبوب شدند و فقط در عرض چند روز از سقف 200 میلیون دلار حجم معامله گذر کردند. موفقیت سریع این کوین ها، نفوذ قدرتمند حمایت سلبریتی ها در بازار رمزارز را گوشزد می کند.

جهش بازار پروتکل Runes

پروتکل Runes که در 20 آوریل ( مصادف با 1 اردیبهشت) راه اندازی شد، در ابتدا عملکرد متوسطی از خود نشان داد اما در ماه می شاهد جهش چشمگیری در ارزش بازار خود بود و از مرز 1 میلیارد دلار گذر کرد. این جهش دراماتیک پس از ادعای جسورانه بنیانگذار پروتکل، Casey Rodarmor، اتفاق افتاد که قسمت خورده بود اگر ارزش بازار ظرف یک ماه به 1 میلیارد دلار نرسد، هاراگیری خواهد کرد. پاسخ پرهیجان بازار نشان دهنده چرخش قوی آن به سمت میم کوین های Runes است.

جریان های ورودی استیل کوین؛ افزایشی آرام اما مداوم

با وجود روند نزولی کلی بازار، جریان های ورودی استیبل کوین ها افزایش نسبتا کم 18 میلیون دلاری را، بدون حضور جریان های خروجی چشمگیر، تجربه کردند. این ثبات نشان دهنده آن است که گرایش صعودی نهفته در اعماق بازار رمزارز هنوز به طول کامل از بین نرفته است. علاوه بر آن، احیا شدن بازار از اواخر می که توسط جان گرفتن دوباره قیمت بیت کوین هدایت شد، نشان می دهد که جریان های ورودی استیبل کوین ها ممکن است در ماه ژوئن نیز بهبود یابند و بازار رفته رفته با جلب اعتماد سرمایه گذاران، به سمت بازیابی قدم گذارد.

نتیجه گیری

ماه می، ماه تحول آفرینی برای بازار رمزارز بود و در این مدت شاهد حرکت غیرمنتظره SEC برای تایید ETFهای اتریوم و همچنین تجدید حیات میم توکن ها بودیم. این پیشرفت ها طبیعت پر جنب و جوش بازار را گوشزد می کنند و یادآور آن هستند که تصمیمات نظارتی و پدیده های فرهنگی مثل میم کوین ها می توانند به صورت چشمگیری روی رفتار سرمایه گذاران و روندهای بازار، تاثیر گذار باشند. بازار در انتظار تاییدیه های نظارتی بیشتر و افزایش ادامه دار میم توکن هاست و به این خاطر، چشم انداز ماه های آتی آن همچنان خوش بینانه باقی می ماند.

منبع: .

682355