ترامپ توکن رمزنگاری راه‌اندازی می‌کند؟

آیا دونالد ترامپ به دنبال این است که با راه‌اندازی توکن رمزنگاری جدید به نام ترامپ کوین (Trump Coin) خود را در صنعت ارزهای دیجیتال ۲.۵ تریلیون دلاری محبوب‌تر کند؟
تصویر ترامپ توکن رمزنگاری راه‌اندازی می‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته فعالان صنعت کریپتو، در زمانی که ترامپ کمپین خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر گسترش می‌دهد ایجاد توکنی به نام ترامپ پرسروصدا شده است. کارشناسان این صنعت در حال تلاش برای کشف منشا به اصطلاح میم کوینی هستند که در پلتفرم بلاک‌چین سولانا با نماد DJT و نام ترامپ کوین ثبت شده است.

البته DJT نماد سهام پلتفرم رسانه اجتماعی دونالد ترامپ به نام تروث سوشال (Truth Social) است. این سهام از زمان عرضه عمومی در ماه مارس، با سهام DJT تا ۷۹.۳۸ دلار معامله می‌شود و معاملات کنونی آن حدود ۳۵ دلار است.

مانند سهام میم، توکن‌های میم از عوامل خارجی مانند روندهای اینترنتی الهام گرفته شده‌اند. اگرچه برخی از معروف‌ترین سکه‌های میم، مانند دوج کوین و شیبا اینو، در ابتدا به‌عنوان طنز ایجاد شده‌اند، اما محبوبیت و طرفداران آن‌ها ارزش کل بازار سکه‌های میم را به ۵۰ میلیارد دلار افزایش دادند.

ترامپ کوین با راه‌اندازی در بلاک‌چین سولانا، به جمع دیگر پروژه‌های محبوب میم کوین مبتنی بر سولانا مانند داگ ویف هت می‌پیوندد، میم کوینی که با نماد سگی است که کلاه بافتنی صورتی بر سر دارد. در زمان نگارش این مطلب، مرورگر بلاک‌ چینی شبکه سولانا نشان داد که این توکن در سولانا با ارزش بازار کنونی ۷۳ میلیون دلار معامله شده است.

فاکس بیزینس گزارش کرد که نمی‌تواند تایید کند، آیا این توکن به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به ترامپ وابسته است، اما منابع این صنعت می‌گویند افراد وابسته به رئیس‌جمهور سابق آمریکا، حداقل ۲ ماه است که قصد دارند یک سکه دیجیتال راه‌اندازی کنند. البته سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ و سخنگوی تروث سوشال به تماس‌ها برای اظهارنظر، پاسخ نداد.

وقتی از ویوک راماسوامی، کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه و مشاور رئیس‌جمهور ترامپ، درخواست نظر درباره عرضه سکه ترامپ شد، فاکس بیزنس را به کمپین ترامپ هدایت کرد و گفت: «خوشحالم که ترامپ و کمپین او به سمت ارزهای دیجیتال ازجمله پذیرش آن متمایل شده‌اند. پذیرش کریپتو به ترامپ کمک می‌کند که آزادی‌خواهان و جمهوری‌خواهان غیرمعمول را جذب کند که برگ برنده است».

سکه ترامپ جدیدترین سکه از تعداد انگشت‌شماری میم کوین است که از نامزدهای سیاسی در این دوره از انتخابات الهام گرفته شده است. دیگر توکن‌های میم ترامپ غیروابسته در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال ازجمله معامله توکن تحت نماد ماگا معامله می‌شوند.

در حال حاضر، سکه ماگا که تحت عنوان ترامپ عمل می‌کند، محبوب‌ترین سکه میم است که با قیمتی بیش از ۹ دلار با ارزش بازار بیش از ۴۰۰ میلیون دلار معامله می‌شود و قیمت این توکن با انتشار خبر عرضه ترامپ کوین کاهش یافت.

یک سکه دیگر با الهام از ترامپ با حروف TROG معامله می‌شود و در مقایسه با ماگا ارزش بازار ۷.۳۸ میلیون دلاری دارد و همچنین با انتشار اخبار عرضه سکه ترامپ سقوط کرد.

نه ماگا و نه تروگ مستقیما به ترامپ، سرمایه‌گذاری‌های تجاری مختلف او و یا مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ وی وابسته نیستند. با این حال، بر اساس گفته شرکت تحقیقاتی بلاک چین، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارای تعداد قابل توجهی توکن ماگا و تروگ است که توسط سازنده توکن به او هدیه داده شده است.

دارایی ترامپ حدود ۶ میلیارد دلار ارزش دارد، اما بر اساس اطلاعات شرکت آرکهام، او اکنون دارای یک سبد رمزنگاری به ارزش حدود ۶ میلیون دلار است که از منابع مختلف، ازجمله مجموعه NFT خودش و دارایی‌هایش در سکه ماگا و سکه تروگ جمع‌آوری کرده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که رای رمزنگاری می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده بسیار مهم باشد.

بسیاری از طرفداران این صنعت خود را رای‌دهندگان تک موضوعی می‌دانند، به این معنی که آنها صرفا بر اساس اینکه کدام نامزد دوستدار ارزهای دیجیتال است، بدون توجه به سایر دیدگاه‌های سیاسی خود، به او رأی خواهند داد. ترامپ با کمک برخی از مشاوران خود، از جمله راماسوامی، کارآفرین و علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال که به ترامپ در مورد سیاست دارایی‌های دیجیتال مشاوره می‌دهد، آن رأی‌دهندگان را هدف قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

683147