شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی در یمن منهدم شد

سرویس‌های امنیتی دولت یمن از کشف، انهدام و دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی در این کشور خبر دادند.
تصویر شبکه جاسوسی آمریکایی-اسرائیلی در یمن منهدم شد

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه المسیره در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، یک شبکه جاسوسی آمریکایی اسرائیل توسط سرویس‌های اطلاعاتی دولت یمن کشف و عوامل آن دستگیر شدند.

براساس بیانیه سرویس‌های امنیتی یمن این شبکه جاسوسی اقدامات جاسوسی و خرابکارانه متعددی طی چند دهه در موسسات دولتی و غیر دولتی در راستای اهداف دشمن انجام داده است.

این شبکه جاسوسی مستقیما به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا وابسته است و دستگاه‌ها، ابزار آلات و فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای برای انجام فعالیت‌های خود در اختیار داشتند.

هدایت این شبکه جاسوسی توسط افسران اطلاعاتی آمریکایی بود که به عنوان دیپلمات در سفارت آمریکا در یمن فعالیت می‌کردند.

بعد از خروج سفارت آمریکا از صنعاء ارتباط عناصر شبکه جاسوسی با کارفرمایانشان با انجام طرح‌های تخریبی تحت پوشش سازمان‌های بین المللی ادامه پیدا کرد.

در این بیانیه تاکید شده است کشف شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی از طریق همکاری سرویس‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی یمن انجام گرفت.

این شبکه برای چند دهه بر مراکز تصمیم گیری کشور تاثیر گذاری کرده و در بسیاری از سازمان‌های دولتی نفوذ داشت و توانسته بود در تمامی ابعاد زندگی کشور نفوذ داشته باشد و به بازوی اصلی انجام طرح‌های دشمن آمریکای و اسرائیلی در جمهوری یمن تبدیل شده بود.

این شبکه جاسوسی همچنین اطلاعات مهمی را در رابطه با فعالیت‌های دولتی و غیر دولتی در اختیار سرویس‌های متخاصم قرار داده است.

در عین حال به بسیاری از شخصیت‌های نزدیک و برای جذب آنها، زمینه سفر آنان را به ایالات متحده فراهم کرد.

از میان افراد جذب شده می‌توان به فعالان اقتصادی و صاحبان شرکت‌های نفتی و تجاری اشاره کرده و توانست آنها را به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی مرتبط کند.

این شبکه جاسوسی نقش‌های تخریبی در بخش کشاورزی داشت و بر روی به شکست کشاندن فعالیت‌های پژوهشی کشاورزی و مراکز تولید بذر متمرکز بود و جاسوس‌‌هایی در وزارت کشاورزی جذب کرده بود.

در حالی که بخش دیگری از ماموریت آن نشر بی بند و باری و فساد در جامعه یمن بود.

شبکه جاسوسی مذکور اطلاعات چند دهه است که اطلاعات نظامی بسیار مهم، طبقه بندی شده و سری را در اختیار سیا و موساد قرار می‌داده است.

شبکه المسیره در ادامه گزارش خود، اعترافات شماری از اعضای مهم این شبکه جاسوسی را هم منتشر کرد.

منبع: تسنیم

682035