رایزنی بایدن با ماکرون درباره دارایی‌های مسدود شده روسیه

رئیس‌جمهور آمریکا امروز وارد فرانسه شد و قرار است درباره استفاده احتمالی از سود حاصل از حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده روسیه با «ماکرون» رایزنی کند.
تصویر رایزنی بایدن با ماکرون درباره  دارایی‌های مسدود شده روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه برای شرکت در مراسم سالروز ورود متفقین (در جنگ جهانی دوم) به نرماندی وارد فرانسه شد.

ریانوستی گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا ۵ روز در فرانسه اقامت خواهد داشت و در طول این مدت ضمن شرکت در جشن‌ ها و مراسم ویژه بزرگداشت هشتادمین سالروز عملیات نرماندی با امانوئل ماکرون و ولودیمیر زلنسکی رؤسای جمهور فرانسه و اوکراین دیدار و رایزنی خواهد کرد.

بایدن در فرودگاه بین‌المللی پاریس مورد استقبال گابریل آتال، نخست‌ وزیر فرانسه قرار گرفت.

کاخ سفید به تشریح دیدارهای میان رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین در هفته آتی پرداخت.

بایدن در ۸ ژوئن با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد کرد.

در همین ارتباط، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد که موضوع استفاده احتمالی از سود حاصل از حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌ های مسدود شده روسیه برای کمک ادعایی واشنگتن به اوکراین در جریان دیدار بایدن و ماکرون مورد بحث قرار خواهد گرفت.

روسیه پیشتر مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده بود که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی ماند.

«ژانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هم گفته بود که واشنگتن و متحدانش به دنبال گزینه هایی برای بهره برداری از دارایی های مسدود شده روسیه خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

681330