ورود جهان به جنگ جهانی با جرقه جنگ اوکراین

در پی شلیک سه بمب هدایت شونده روسیه به شهر خارکف در شمال شرق اوکراین، دست کم شش نفر زخمی شدند. شهردار ایهور ترخوف گفت که حمله به دومین شهر بزرگ کشور به حداقل دو خانه و چندین خودرو آسیب رساند و همچنین آتش سوزی بزرگی را آغاز کرد.
تصویر ورود جهان به جنگ جهانی با جرقه جنگ اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، در پی شلیک سه بمب هدایت شونده روسیه به شهر خارکف در شمال شرق اوکراین، دست کم شش نفر زخمی شدند. شهردار ایهور ترخوف گفت که حمله به دومین شهر بزرگ کشور به حداقل دو خانه و چندین خودرو آسیب رساند و همچنین آتش سوزی بزرگی را آغاز کرد.

الجزیره در مورد احتمال آغاز جنگی فراگیر از خاک اروپا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور روستای استارومایورسکه در جناح جنوبی منطقه دونتسک شرقی اوکراین را تصرف کردند.

طی روزهای اخیر به نظر نیروهای روس دست بالا را پیدا کرده اند برخی از تحلیلگران نظامی غربی می گویند اصلا بعید نیست که روسیه تا اواسط سال آینده به نزدیکی کیف برسد، در حال حاضر اروپا و ناتو به شدت در مورد افزایش کمک خود به اوکراین و حتی درگیر کردن نیروهایشان مردد هستند.

همزمان برخی دیگر از همسایگان روسیه مثل لهستان نیز اقدامات دفاعی را در دستور کار قرار دادند به طوری که شاهد تدریس شرایط ویژه جنگی در مدارس این کشور هستیم برخی از همسایگان روسیه از جمله لهستان معتقدند که پیشروی روس ها به اوکراین ختم نمیشود و هیچ بعید نیست که با ادامه وضعیت فعلی شاهد آغاز جنگ جهانی دیگری از خاک اروپا باشیم!

منبع: نواندیش

682394