رییس دفتر رهبر انقلاب:

رژیم اسراییل در تلاش است تا جنگ جهانی سوم راه بیندازد

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: برنامه رژیم اسراییل این است که اساساً «انسان» در دنیا فقط یهودیان هستند؛ رژیم اسراییل در تلاش است تا جنگ جهانی سوم راه بیندازد.

تصویر رژیم اسراییل در تلاش است تا جنگ جهانی سوم راه بیندازد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام «محمد محمدی گلپایگانی» رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در مراسم بزرگداشت رییس‌جمهور شهید و شهدای نیروی هوایی ارتش در دانشگاه شهید ستاری، اظهار کرد: در زمان انقلاب اسلامی، پرسنل نیروی هوایی با لباس رسمی در مدرسه رفاه حضور پیدا کردند و با امام امت بیعت کردند؛ این نقش نیروی هوایی بود که آن روز در زمان انقلاب اسلامی، کار را تمام کرد.

وی با اشاره به شهادت رییس‌جمهور و همراهان ایشان افزود: مصیبت شهادت رییس‌جمهور و همراهان ایشان، همه ما را داغدار کرده است اما شایسته و لازم است در رابطه با استقبال عظیم و میلیونی مردم ایران از شهدای خدمت، بررسی‌های لازم درباره دلایل این حضور و استقبال صورت بگیرد.

محمدی گلپایگانی تاکید کرد: در شهرستان قم در حالی که فاصله بین مسجد جمکران و شهر قم ۸ کیلومتر است، تمام این مسیر مملو از جمعیت بود؛ این در حالی است که قم جمعیتی ندارد اما بیش از ۱ میلیون نفر از مردم قم در این تشییع جنازه شرکت کرده بودند؛ در مشهد و در تهران هم وضعیت اینگونه بود.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید راز و رمز حضور مردم در تشییع شهدای خدمت را بررسی کنند چراکه این تشییع در دنیا بی‌سابقه است.

وی افزود: در حالی که در برخی کشورهای جهان اگر رهبری از دنیا برود، مردم‌شان جشن می‌گیرند اما شاهدیم در ایران بعد از رحلت حضرت امام (ره) و بعد از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، مردم ما تشییع با شکوه برگزار کردند.

محمدی گلپایگانی با اشاره به انعکاس تشییع شهدای خدمت در سطح جهان، اظهار کرد: انعکاس حضور مردم در دنیا آنقدر عجیب بود که در شورای امنیت سازمان ملل که بعضی اعضای آن به سرکردگی آمریکا دشمنان قسم‌خورده ما هستند، به احترام شهادت رییس‌جمهور فقید یک دقیقه سکوت کردند.

وی با بیان اینکه شهدای خدمت الگویی برای آزادی‌خواهان جهان هستند و دل آزادی‌خواهان جهان آن‌ها خوش است گفت: شاهد حضور بیش از ۹۰ هیات خارجی به کشورمان برای عرض تسلیت هستیم و آن‌هایی هم که نتوانستند بیایند، با ارسال پیام، همدردی کردند. هیات‌های سیاسی در سطح روسای جمهور و وزرای خارجه بودند که این موضوع مهم است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه آوازه انقلاب اسلامی در همه جای جهان پیچیده است گفت: این حادثه در حافظه تاریخی مردم فراموش نخواهد شد و نباید مسوولین اجازه دهند این چراغ درخشان، کمرنگ شود و باید قرن‌ها بتابد و به این سرزمین را روشنی ببخشد.

وی با بیان اینکه امروز نقطه‌ای در دنیا پیدا نمی‌کنید که نام این انقلاب و این نظام مقدس به گوش‌شان نخورده باشد تصریح کرد: اخیراً وقتی مقام معظم رهبری شهادت فرزندان و نوه‌های آقای هنیه را تسلیت گفتند، آقای هنیه در پاسخ گفت که این‌ها مساله‌ای نیست و ما تا آخر برای مبارزه ایستاده‌ایم و تحمل می‌کنیم.

محمدی گلپایگانی با اشاره به جنایات در غزه، گفت: بیشتر شهدا در غزه از زنان و کودکان و شیرخوارگان هستند؛ طرح و برنامه رژیم اسراییل این است که اساساً «انسان» در دنیا فقط یهودیان هستند و باید همه در خدمت آن‌ها باشند؛ رژیم اسراییل در تلاش است تا جنگ جهانی سوم راه بیندازد.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: شماهایی که برای کشتن یک مجرم جنایتکار فریاد حقوق بشر را به افلاک می‌رسانید چرا خفقان گرفته‌اید؛ جهان‌خواران فقط به فکر خودشان هستند و آن‌هایی که به فکر مذاکره با این‌ها هستند، قرآن جواب‌شان را داده است؛ «یهود از شما راضی نمی‌شود مگر اینکه تابع محض آن‌ها باشید».

شایان ذکر است؛ مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری نظامی در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رییس هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، امیر سرتیپ «محمد یوسفی خوش‌قلب» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، حجت‌الاسلام «سید احمد قاضی» رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و خانواده‌های معظم شهدای خدمت حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

680344