ممنوعیت ورود اسرائیلی‌ها به مالدیو

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت مالدیو به دلیل جنگ علیه غزه ورود دارندگان گذرنامه اسرائیل به این کشور را ممنوع کرده است.

تصویر ممنوعیت ورود اسرائیلی‌ها به مالدیو

به گزارش سایت خبری پرسون، دولت مالدیو اعلام کرد که از ورود دارندگان گذرنامه رژیم صهیونیستی به این کشور جلوگیری می‌کند. این تصمیم پس از افزایش خشم عمومی در این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون اتخاذ شده است.

روزنامه «سان» در این باره به نقل از «علی احسان» وزیر کشور مالدیو اعلام کرد هیأت وزیران این کشور، با انجام اصلاحات لازم تصمیم گرفت از ورود دارندگان گذرنامه رژیم صهیونیستی در سریع ترین زمان ممکن جلوگیری کند.

وی افزود: این تصمیم در نشست امروز هیأت وزیران اتخاذ شد و با توجه به فوری بودن تصمیم مذکور، هیأت وزیران اقدام به تشکیل هیأتی برای پیگیری آن کرده است که وزیر کشور، دادستان کل و وزرای اقتصاد، گردشگری و امور خارجه در آن عضویت دارند.

هیأت وزیران مالدیو، همچنین یک فرستاده ویژه برای رئیس جمهور این کشور با هدف بررسی کمک به فلسطین و جمع آوری اموال در این زمینه از طریق آژانس امدارسانی و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) تعیین کرده است.

از سوی دیگر، قرار است یک راهپیمایی گسترده تحت عنوان (حمایت و همدردی مالدیو با فلسطین) برگزار شود و دولت مالدیو برای تسریع در حل مسأله فلسطین با سایر کشورهای اسلامی رایزنی کند.

اقدام دولت مالدیو در ممنوع کردن ورود صهیونیست ها به این کشور پس از آن صورت می گیرد که هفته گذشته «احمد نسیم» نماینده حزب دمکرات مالدیو پیشنهادی را برای اصلاح قانون مهاجرت به این کشور با هدف جلوگیری از ورود صهیونیست به این کشور ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۴۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

منبع: ایرنا

681133