یک هواپیمای ارتش اسرائیل هدف سامانه گنبد آهنین اسرائیل!

سامانه گنبد آهنین اسرائیل به اشتباه یک هواپیمای ارتش اسرائیل را هدف قرار داد.
تصویر یک هواپیمای ارتش اسرائیل هدف سامانه گنبد آهنین اسرائیل!

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش این رژیم را هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد رزمندگانش پایگاه نظامی «بیت هلل» و سکوهای سامانه گنبد آهنین ارتش اشغالگر را به طور مستقیم هدف قرار دادند و آن را به طور کامل از کار انداختند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که تحقیقات در این زمینه را آغاز می کند.

روزنامه جروزالم پست اسرائیل حدود ۳ هفته پیش به نقل از یکی از فرماندهان سپاه تفنگداران دریایی آمریکا نوشت که ارتش اسرائیل تقریبا نیمی از پهپادهای مورد استفاده خود را در درگیری با حماس و حزب الله لبنان به اشتباه سرنگون می‌کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس تصریح کرد که این کشور در آینده به گنبد آهنین نیاز خواهد داشت.

مایکل پرودن سرهنگ دوم سپاه تفنگداران دریایی گفت: موضوع جالبی که در اسرائیل وجود دارد، این است که ۴۰ درصد از پهپادهای سرنگون شده توسط اسرائیل، توسط نیروهای خودی سقوط می کنند.

مسئله سرنگونی پهپادهای خودی البته چندان جدید نیست و در سالهای گذشته بارها از سوی خود منابع صهیونیستی اعتراف شده که سامانه گنبد آهنین و سایر ادوات پدافندی این رژیم پهپادهای شناسایی خودی را سرنگون کرده یا به سمت جنگنده های خودی شلیک کرده اند.

با وجود اینکه ارتش اسرائیل مشغول نبرد با گروهی با ابتدایی ترین تسلیحات و بدون داشتن توان پهپادی قابل توجه است، سرنگونی حدود نیمی از پهپادهای خودی نشان می دهد، آنها تا چه میزان در برابر رقیبی که اقدام به شلیک پرتعداد پهپادهای انتحاری یا استفاده گسترده از مدل‌های شناسایی کند، آسیب پذیر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

680666