همدستی آلمان و فرانسه در نسل‌کشی غزه

با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، «غسان ابوسته» جراح بریتانیایی-فلسطینی گفت آلمان و فرانسه در نسل‌کشی نوار غزه «شریک» هستند.

تصویر همدستی آلمان و فرانسه در نسل‌کشی غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، «غسان ابوسته» جراح بریتانیایی-فلسطینی طی نشستی به میزبانی «ارول اوزوار» رئیس شورای آموزش عالی ترکیه در آنکارا، پایتخت ترکیه از سکوت برخی کشورها در برابر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هم‌چنین خودداری این کشورها از اعتراض علیه جنایات در این باریکه انتقاد کرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از «غسان ابوسته» که رئیس دانشگاه «گلاسکو» نیز هست، گزارش کرد: «کار آنها اطمینان یافتن نسبت به تسلیحات کافی اسرائیل است. این کشورها از جمله فرانسه و آلمان با سکوت خود، در این نسل‌کشی همدست هستند.»

او با تاکید بر اهمیت همبستگی جهانی جنبش‌ها در حمایت از فلسطین، وعده داد تا زمانی که عدالت برقرار شود، به اعتراض خود ادامه دهد.

ابوسته با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رابطه با تخریب ۱۲ دانشگاه در غزه و قربانی شدن بیش از ۱۰۰ پروفسور، استاد و روسای این دانشگاه‌ها، گفت: «اسرائیل نسل‌کشی در غزه را از دانشگاه‌ها شروع می‌کند، زیرا اگر شما دانشگاه‌های یک ملت را تخریب کند، عملا خود ملت را تخریب می‌کنید. این چیزی است که ما مشاهده می‌کنیم، اما واژگان قادر به توصیف آن نیستند.»

این جراح بریتانیایی-فلسطینی که در آنکارا حضور داشت، هم‌چنین از حمایت مداوم ترکیه از فلسطینی‌ها تشکر کرد.

جنگ غزه برای دویست و سی و پنجمین روز با بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه از جمله شهر رفح که شاهد کشتار هولناکی علیه آوارگان بوده، ادامه دارد.

«غسان ابوسته» که خود شاهد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و درد و اندوه مردم فلسطین بوده است، چند روز پیش طی «کنفرانس مردمی برای فلسطین» در دیترویت، بزرگترین شهر ایالت میشیگان آمریکا گفت: «مجروحان وقتی زخمی می‌شوند، آنقدر سوء تغذیه دارند که زخم‌هایشان خوب نمی‌شود. سوء تغذیه و قحطی به عنوان یک ماشین کشتار نه تنها جان کودکان را می‌گیرد، بلکه جان مجروحانی را نیز می‌گیرد که بدن آنها دیگر قادر به التیام زخم‌ها و جراحی‌ها نیست.»

منبع: ایسنا

680322