ابراز نگرانی وزیر خارجه آلمان از حمله ارتش اسرائیل به رفح

وزیر خارجه آلمان با اعلام اینکه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، فاجعه‌بار خواهد بود، گفت: مردم غزه نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند.
تصویر ابراز نگرانی وزیر خارجه آلمان از حمله ارتش اسرائیل به رفح

به گزارش سایت خبری پرسون، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان نسبت به هرگونه تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد و گفت: «میزان نیازمندی مردم در رفح در حال حاضر باور نکردنی است. ۱.۳ میلیون نفر در یک فضای بسیار کوچک به دنبال محافظت از خود در برابر درگیری هستند».

به گزارش الجزیره، وی در ادامه گفت: «حمله ارتش اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی خواهد بود. مردم غزه نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند».

گفتنی است، شهر رفح در جنوب غزه قرار دارد و همزمان با بمباران هوایی شمال غزه، تعداد بسیار زیادی از ساکنان این نوار محاصره شده در آن پناه گرفتند. با این حال رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه آمادگی خود را برای حمله به این شهر اعلام کرد.

تعداد زیادی از مقامات غزه و همچنین مقامات سازمان‌های بشردوستانه نسبت به این اقدام جنایتکارانه هشدار داده‌اند.شهردار رفح می‌گوید حمله به این شهر «حمام خون» به راه خواهد انداخت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به سکونت ۱.۴ میلیون فلسطینی در رفح گفت اقدام اسرائیل برای حمله به این شهر «تبعات فاجعه‌باری» خواهد داشت.

منبع: عصرایران

599790