اخراج پناهندگان از آلمان افزایش یافت

وزارت کشور فدرال آلمان از افزایش اخراج‌های پناهندگان از آلمان در سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
تصویر اخراج پناهندگان از آلمان افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته وزارت کشور فدرال آلمان بیش از 6000 نفر بین ژانویه تا آوریل 2024 از آلمان اخراج شده اند. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد بیشتر بوده است.

به این ترتیب تعداد اخراج ها از آلمان اخیراً افزایش چشمگیری داشته است. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان در این باره گفت که 6316 نفر از ژانویه تا آوریل 2024 اخراج شده اند که تعداد آن ها 30 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. در آن زمان 4972 نفر از این کشور اخراج شدند.

این سخنگو گفت: تعداد این اخراج ها سال گذشته نسبت به سال 2022 25 درصد افزایش داشت. به گفته وی تصمیم تشدید قانون اعمال خواهد شد.

بر اساس آمارهای اعلام شده در مجموع سال گذشته 16430 نفر از آلمان اخراج شدند. در مجموع 12945 نفر هم در سال 2022 اخراج شدند.

در سال‌های 2023 و 2022، افراد زیادی به مقدونیه شمالی، گرجستان و اتریش اخراج شدند.

"اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد امکان اخراج مجرمان جدی را دوباره به افغانستان و سوریه فراهم کند. وزارت کشور فدرال آلمان در حال حاضر در حال بررسی گزینه های مربوط به این موضوع است. افغانستان و سوریه تاکنون به عنوان کشورهای بیش از حد ناامن طبقه بندی شده اند.

دولت فدرال آلمان به منظور مقابله با هجوم پناهندگان همچنان بر راهکارهای بازدارندگی تاکید داشته و انعقاد چندین توافقنامه مهاجرتی برای مقابله با این بحران با کشورهای ثالث را در دستورکار قرار داده است.

ائتلاف دولتی در آلمان به رهبری "اولاف شولتز" موافقتنامه های پناهندگی را کلید تنظیم مهاجرت به آلمان می داند. احزاب دولت ائتلافی (حزب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرت) در توافقنامه ائتلافی توافق کرده بودند که یک نماینده ویژه برای این منظور تعیین کنند. این نماینده ویژه ائتلاف چراغ راهنمایی در اوایل فوریه 2023 معرفی شد که دفتر آن در وزارت کشور فدرال واقع شده است.

اندکی قبل، در ابتدای دسامبر 2022، اولین "توافقنامه مشارکت مهاجرت و تحرک" با کشور هند امضا شد که از ماه مارس لازم الاجرا شده است.

به این ترتیب کشور آلمان هم همسو با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر قواعد بازدارندگی برای جلوگیری از هجوم مهاجران تاکید دارد.

چندی پیش هم وزارت کشور فدرال آلمان در تداوم سیاست های بازدارندگی در قبال پناهجویان از تمدید کنترل‌های ثابت مرزی با لهستان، جمهوری چک و سوئیس به منظور مقابله با هجوم مهاجران برای 6 ماه دیگر خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت کشور آلمان کنترل ثابت در مرزهای زمینی با لهستان، جمهوری چک و سوئیس شش ماه دیگر تمدید خواهد شد. وزارت کشور فدرال اعلام کرد که این تمدید تا 15 دسامبر را به کمیسیون اروپا اعلام کرده است.

دولت فدرال آلمان همچنین در حال حاضر در حال تکمیل بررسی خود در مورد این مسئله است که چگونه مراحل پناهندگی در کشورهای ثالث از نظر قانونی امکان پذیر است.

روایت مهاجرت نامنظم به عنوان یک خطر مدتهاست که در اتحادیه اروپا مطرح است. کشورهای اتحادیه اروپا به دفاع و رویکرد بازدارندگی متکی هستند و از این طریق با برخی کشورهای مستبد و دیکتاتوری همکاری می کنند.

شورای وزیران اتحادیه اروپا چندی پیش هم بالاخره بعد از سال‌ها مذاکره طرح اصلاحات جدید پناهندگی این اتحادیه که منجر به تسهیل و تسریع روند اخراج‌های پناهجویان می‌شود را تصویب کرد.

طبق اعلام شورای اتحادیه اروپا، کشورهای عضو این تشکل در بروکسل با این طرح ها موافقت کردند که از جمله روندهای سریع پناهندگی در مرزهای خارجی را پیش بینی می کند. اتحادیه اروپا می خواهد از این اصلاحات برای کنترل بهتر مهاجرت به اروپا استفاده کند. این اقدامات به منظور کاهش بار روی دوش کشورهای ورودی اصلی مانند ایتالیا و یونان است.

بر اساس این قانون، در آینده مهاجرانی که شانس کمی برای پذیرش به عنوان پناهنده دارند، از ادامه سفر خود از طریق روش های پناهندگی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا منع می شوند و می توانند مستقیماً از کمپ های مرزی اخراج شوند. بر این اساس اسکان پناهجویان در شرایط زندان مانند حداکثر برای سه ماه انجام می شود - اگرچه در صورت بروز بحران، این مدت می تواند تمدید شود.

سازمان های حقوق بشری ماه هاست که از این اصلاحات پناهندگی انتقاد می کنند.

منبع: تسنیم

681627