آمادگی ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است.
تصویر آمادگی ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری در هرمزگان

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین عباس‌نژاد امروز (۲۷ اسفندماه)، در جمع خبرنگاران ضمن اعلام مسیرهای مجاز دریایی در استان هرمزگان، اظهار کرد: رفت و آمد از بندر شهیدحقانی به قشم و بالعکس، بندر شهیدحقانی به هرمز و بالعکس، بندر شهید حقانی به لارک و بالعکس از مسیرهای مجاز دریایی است.

وی از دیگر مسیرهای مجاز به مسیر قشم به هرمز و بالعکس، قشم به لارک و بالعکس، پهل به لافت و قشم و بالعکس، بندرلنگه به بندرکیش و بالعکس، بندرلنگه به بوموسی و بالعکس، بندرچارک به بندر کیش و بالعکس، بندر آفتاب به بندر کیش و بالعکس اشاره کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مورد سفرهای دریایی بین‌المللی نیز گفت: رفت و آمد از مسیرهای بندر باهنر به امارات، بندرلنگه به امارات از جمله مسیرهای دریایی بین‌المللی است که امکان سفرهای دریایی از طریق آن‌ها فراهم است.

عباس‌نژا، تامین ایمنی دریانوردی، ارایه خدمات شایسته در مبادی ورودی و خروجی، پیشگیری از حوادث و سوانح و واکنش سریع به هنگام بروز یک حادثه و سانحه را از وظیفه اصلی سازمان بنادر در اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ برشمرد.

وی با بیان اینکه طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: نمایندگان بنادر استان به صورت ۲۴ ساعته در مبادی رسمی حضور دائمی دارند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان در خصوص تعداد قایق‌ها، شناورها و صندلی‌ها در بنادر مسافری و گردشگری استان نیز گفت: ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی ۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است.

عباس‌نژاد، تعداد شناورهای مسافری فعال شده در اجرای این طرح را نیز ۴۳ شناور به ظرفیت چهار هزار و ۷۰۷ نفر و۴۶ لندینگ‌کرافت ویژه حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو اعلام کرد.

منبع: ایسنا

614429