مسافران نوروزی بخوانند/ از اینترنت رایگان تا شماره‌های اضطراری کیش

سه مجموعه اسکان موقت چادری برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
تصویر مسافران نوروزی بخوانند/ از اینترنت رایگان تا شماره‌های اضطراری کیش

به گزارش سایت خبری پرسون، درایام نوروز چهار پایگاه هلال احمر در جزیره کیش فعالیت می‌کنند که با استقرار پزشک عمومی در تمامی این پایگاه‌ها، امکان خدمات دهی به مراجعان فراهم می‌شود.

پایگاههای هلال احمر جزیره کیش در مناطق مرجان، کشتی یونانی، اسکله تفریحی و کمپ مصلی قرار دارند و چهار پزشک عمومی مستقر دراین پایگاه‌ها از ساعت ۱۳ تا یک بامداد آماده خدمات دهی به مراجعان هستند.

با این اقدام در تلاش می‌شود تا مراجعات به بیمارستان کیش و مراکز درمانی کاهش و کیفیت خدمات دهی ارتقاء یابد.

اعلام راه‌های ارتباطی اضطراری برای تهیه آب شرب کیش

بر اساس اعلام کمیته بحران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش، تمهیدات لازم برای تسهیل در کمبود آب شرب و سفارش آب تانکری در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

مصوبات کمیته بحران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ در راستای خدمات رسانی مطلوب به ساکنان و گردشگران از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین سال جدید راه‌های ارتباطی برای ثبت درخواست‌های کمبود آب یا سفارش آب شرب تانکری اعلام شد.

ساکنان کیش می‌توانند کمبود آب یا سفارش تانکری خود را در سامانه ۱۲۲۲ شرکت آب و برق کیش ثبت کنند.

همچنین شماره تلفن های ۰۹۰۱۶۹۵۶۲۱۰۳ شرکت مکاکیش و ۰۹۳۸۲۱۴۵۶۸۸ شرکت ایده آل آرمان برای ثبت سفارش آب تانکری در نظر گرفته شده است.

همچنین ساکنان و گردشگران می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ شکایات خود در این خصوص را ثبت کنند.

بازارچه ساحلی چارک، پذیرای گردشگران ورودی به کیش

با هدف خدمات دهی به گردشگران ورودی به کیش، بازارچه ساحلی بندر چارک آغاز به کار کرد.

بازارچه ساحلی بندرچارک، با ۲۰ غرفه عرضه خوراکی‌های محلی ومواد غذایی، صنایع دستی و اجرای موسیقی آیینی به عنوان توقفگاه گردشگران نوروزی درآستانه ورود به جزیره کیش به همت معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش راه اندازی شد.

در سال‌های گذشته، نبود امکانات خدماتی وگردشگری یکی از مشکلات و گلایه‌های به حق گردشگرانی بود که در صف شناورهای ورودی به کیش دربندر چارک بسر می بردند.

با راه اندازی این بازارچه، خانواده‌ها می‌توانند در بازه زمانی حضور دربندر چارک به ویژه در زمان‌هایی که شرایط جوی برای تردد شناورهای دریایی مناسب نیست از امکانات خدماتی وگردشگری مناسب بهره مند شوند.

گفتنی است ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای خانواده‌ها و ساکنان مناطق ساحلی از دیگر دستاوردهای اجرای این گونه طرح‌ها دراین ایام است.

هیچ مشکلی در تامین داروی مورد نیاز کیش در نوروز وجود ندارد

تمهیدات لازم برای ذخیره داروهای مورد نیاز جزیره کیش در نوروز ۱۴۰۳ انجام شده است.

با پیش بینی بیمارستان کیش، تمهیدات لازم برای خرید وذخیره داروهای مورد نیاز شهروندان وگردشگران جزیره کیش برای ایام نوروز ۱۴۰۳ انجام شده است.

همه ساله درایام نوروز با توجه به سفر گردشگران زیادی از سراسر کشور به جزیره کیش تقاضا و میزان مصرف داروهای عمومی افزایش می یابد؛ در همین راستا طی نوروز امسال و طبق برنامه ریزی انجام شده هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کیش

برای اولین بار در محل‌های اسکان موقت چادری، اینترنت رایگان به مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

سه مجموعه اسکان موقت چادری برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

محل اسکان موقت با ظرفیت نصب سه هزار و دویست چادر در محوطه مصلی کیش، محل اسکان موقت جانبازان، مدیریت بحران، متاهلین و مجردان در مناطق مختلف کیش آماده پذیرایی از مسافران هستند.

در سال گذشته اسکان بیش از هفت هزار نفر شب در محوطه‌های اسکان چادری ثبت شده و امسال برای بیش از این تعداد مسافر ارائه اینترنت رایگان در محل اسکان موقت برای رفاه حال بیشتر مسافران در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

614364