اعلام آمادگی بنادر هرمزگان برای استقبال از مسافران دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آماده‌سازی و ارتقای ایمنی ۳۹شناور با ظرفیت بیش از چهارهزار صندلی جهت استقبال از مسافران و گردشگران دریایی در دور نخست سفرها (بهمن ماه) خبر داد.
تصویر اعلام آمادگی بنادر هرمزگان برای استقبال از مسافران دریایی

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین عباس‌نژاد با بیان اینکه ۹۰ درصد سفرهای دریایی دربنادر این استان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی انجام می‌گیرد، گفت: ۳۹ فروند شناور با ظرفیت ۴ هزار و ۲۰۰ صندلی آماده جابه‌جایی مسافران و گردشگران از بنادر مرکز استان است.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان در نیمه دوم سال پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی است، ادامه داد: این تعداد شناور در مسیرهای دریایی بندرعباس به قشم و بالعکس، بندرعباس به هرمز، قشم به هرمز و بالعکس، بندرعباس به ابوموسی، قشم و لارک و بالعکس درحال رفت و آمد هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ۲ روز در هفته شناور در مسیر بندرعباس ابوموسی و بالعکس رفت و آمد می‌کند، گفت: درحال حاضر ۱۶ لندینگ‌کرافت نیز با ظرفیت ۷۲۰ دستگاه خودرو به صورت ۲۴ ساعته در مسیر بندر پل به لافت و بلعکس خدمات‌رسانی می‌کنند.

عباس‌نژاد افزود: در غربی‌ترین مسیر استان (مسیرهای سه‌گانه چارک به کیش و بالعکس، آفتاب به کیش و بالعکس) نیز ۱۰ فروند لندینگ‌کرافت در مسیر چارک به کیش - آفتاب به کیش و بلعکس فعال هستند.

وی با اشاره به روزانه ۶ سفر دریایی در مسیر سه‌گانه آخرین زمان سوار شدن مسافران و گردشگران از مسیر چارک و آفتاب با لندینگ‌کرافت را هشت شب و خودروهای مسافری را تا غروب آفتاب اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص تماس‌های اضطراری و مسیر و ساعت تردد شناورها نیز گفت: گردشگران و مسافران در شرایط اضطرار می‌توانند با سامانه ۱۵۵۰ مرکز امداد و نجات دریایی و برای ساعت و تعیین مسیرها مرکز استان با شماره ۰۷۶۳۱۱۱ تماس بگیرند.

عباس‌نژاد با اشاره به آماده‌سازی و ارتقای ایمنی شناورها در طرح سفرهای دریایی و گردشگری ابراز کرد: در راستای خدمت‌رسانی و ایمن‌سازی سفرهای دریایی برای گردشگران و مسافران بازرسی از شناورهای مسافری و خودروبر به شکل مداوم در دستور کار بازرسان این استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بازرسی از شناورها در بخش‌های موتورخانه و ماشین‌آلات، ایمنی دریانوردی، تجهیزات نجات جان و مبارزه با حریق و بررسی توانمندی‌های پرسنل از شناورهای مسافری و حمل خودرو درحال انجام است.

منبع:خبرگزاری مهر

455949