عدم تردد شناور تا اوایل هفته آینده در خلیج فارس

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: تا اوایل هفته ی اینده شناورهای سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد خصوصا در ساعت های بعدازظهر و شب خودداری کنند.
تصویر عدم تردد شناور تا اوایل هفته آینده در خلیج فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، همچنان در مناطق دریایی هرمزگان به ویژه خلیج فارس، وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی تا جنوب غربی سبب مواج شدن دریا خواهد شد و در پاره ای نقاط استان گذر ابر و وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود شناورهای سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، روند کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۵ درجه و ۷۵ درصد و شهر قشم را ۲۰ و ۷۹ درصد اعلام کرد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

جزایر ایرانی موجود در خلیج فارس را به ۲ دسته «جزایر مسکونی» و «جزایر غیر مسکونی» می توان تقسیم بندی کرد.

جزایر مسکونی خلیج فارس شامل جزایر قشم، هنگام، لارک، هرمز، کیش، لاوان، ابوموسی، هندرابی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فرور بزرگ، جزیره فارسی، خارک و خارکو است.

جزایر غیر مسکونی خلیج فارس نیز شامل جزایر فرورگان، شیدور، عباسک، شیف، ام الکرم، نخیلو، جبرین، ام سیله - گرم، بونه، دارا، قبر ناخدا، خرو، مولیات، سه دندون، مُطاف، مُرغی، جزیره میر مُهَنّا و چراغی است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه است.

منبع: ایرنا

574729