ثبت نام وام فوری دو میلیاردی برای خرید مسکن / چه کسانی مشمول این وام شدند؟

علی خطیبی با اشاره به افزایش وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: اخیراً به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مصوب شورای پول و اعتبار، وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مبلغ یک میلیارد تومان به مبلغ دو میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.
تصویر ثبت نام وام فوری دو میلیاردی برای خرید مسکن / چه کسانی مشمول این وام شدند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون اداری مالی وزارت علوم ادامه داد: وام مذکور فقط برای خرید مسکن ارائه می‌شود و شرط آن این است که متقاضیان قبلاً نباید از تسهیلات مسکن استفاده کرده باشند.

براساس این گزارش، یکی از دغدغه‌های معاونت اداری مالی و ستاد امور رفاهی وزارت علوم تأمین مسکن برای اعضای هیأت علمی به ویژه اعضای هیأت علمی جوان است همچنین بحث دیگری که پیگیری می‌شود، بازنشستگان هستند که مورد حمایت قرار گیرند، فرایند قانونی این موضوع نیز پیگیری می‌شود، تا راه‌هایی پیدا و این امکانات برای آنها نیز ایجاد شود.

دو تا سه هزارنفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها سالانه برای دریافت وام خرید مسکن به بانک‌ها معرفی می‌شوند. به محض اینکه اعضای هیأت علمی درخواست وام خرید مسکن خود را ارائه می‌کنند، توسط وزارت علوم به بانک‌ها معرفی می‌شوند و بانک‌ها معمولاً ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز وام مذکور را پرداخت می‌کنند.

منبع: فردانیوز

614160