مامور مخفی سابق سیا نشان می‌دهد:

چگونه می‌توانید از خود یک دروغگو قانع کننده‌تر بسازید!

یک مامور سابق سیا که به مدت هفت سال به عنوان جاسوس مخفی فعالیت کرده نشانه‌های کلیدی که نشان می‌دهد یک نفر به شما دروغ می‌گوید و این که چگونه می‌توانید در جعل حقیقت بهتر شوید را فاش ساخته است.
تصویر چگونه می‌توانید از خود یک دروغگو قانع کننده‌تر بسازید!

به گزارش سایت خبری پرسون، "اندرو بوستامانته" ۴۵ ساله که پیش از تبدیل شدن به یک افسر اطلاعاتی به عنوان کاپیتان در نیروی هوایی کار می‌کرد در قسمتی از پادکست The Diary of a CEO که توسط "استیو بارتلت" میزبانی می‌شد در مورد زمان فعالیت خود در سیا صحبت کرد. این مامور مخفی سابق به آموزش‌های گسترده‌ای که در طول مدت فعالیت در سیا آموخته پرداخت که شامل یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک دروغگوی ماهر بود. او فاش می‌سازد که سیا صرفا افرادی را به خدمت می‌گیرد که از پیش استعداد طبیعی برای دروغگو بودن دارند. اندرو در آن برنامه پادکست نشان داد که چگونه می‌توانید دروغگوی بهتری شوید و هم چنین علائمی را به اشتراک گذاشت که به شما می‌گوید اساسا فردی سعی دارد افکارتان را دستکاری کند یا خیر.

به نقل از دیلی میل، اندرو با توضیح این که واقعا نمی‌توانید بفهمید که کسی دروغ می‌گوید یا خیر صحبت اش را آغاز کرد. او گفت تنها در صورتی که آن فرد را به اندازه کافی بشناسید می‌توانید یک "خط پایه" فرض کنید که به عنوان رفتار عادی آن فرد شناخته می‌شود. او می‌افزاید: "در سازمان سیا یادگیری در مورد خط پایه یک فرد به عنوان "زمان در هدف" شناخته می‌شود. در مورد جذب شدن در سیا این کار با خط پایه‌ای شروع می‌شود که اطمینان حاصل نماید که افرادی که از پیش دروغگو بوده اند استخدام شوند".

سپس او شروع به بحث در مورد جزئیات کلیدی کرد که می‌تواند به شما در تشخیص دروغگوی بد کمک کند. اندرو در ابتدا گفت که فردی که دروغگوی خوبی نیست زیاد صحبت می‌کند. او اشاره کرد که دروغگو‌های بد بیش از اندازه پرحرفی می‌کنند. او توضیح داد که دروغگو‌های خوب به میزانی اندک صحبت می‌کنند، زیرا هر چه بیش‌تر صحبت کنید بیش‌تر در معرض خطر تضعیف دروغ گفته شده تان قرار می‌گیرید. او هم چنین به این موضوع اشاره کرد که دروغگو‌های خوب سعی می‌کنند مکالمه را به سمت و سوی دیگری سوق دهند در حالی که دروغگو‌های بد بر روی خود تمرکز می‌کنند.

او افزود: "دروغگو‌های بد بیش از اندازه اظهارنظر می‌کنند، اما دروغگو‌های خوب سوالات زیادی می‌پرسند، زیرا اگر سوال بپرسید واقعا چیزی در مورد خود فاش نمی‌سازید".

اندرو توضیح داد که اگر تا به حال در یک موقعیت اجتماعی قرار گرفته اید که در آن شخصی وجود داشته که به شما احساس جالبی می‌دهد، اما چیزی در مورد او نمی‌دانید شما با یک دروغگوی بسیار خوب صحبت کرده اید. این مامور مخفی سابق می‌گوید دروغگو‌ها علاوه بر پرحرفی اغلب از طریق زبان بدن شان قابل تشخیص هستند. او می‌افزاید: "دروغگوی ماهر می‌داند که چگونه با گفتار و بدن خود به گونه‌ای ظاهر شود که گویی راست می‌گوید در حالی که دروغگوی غیر ماهر اغلب قطع ارتباط بین بدن و گفتار دارد و بدن او پیامی متفاوت از آن چه از دهان اش در قالب گفتار بیرون می‌آید را انتقال می‌دهد".

اندرو می‌گوید که دروغگو‌های غیر ماهر برای نشستن و تکان دادن بدن شان درست شبیه فردی که روی یک صندلی داغ نشسته بیش از اندازه تلاش و تقلا می‌کنند. این مامور مخفی سابق هم چنین درباره اخبار مختلفی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود صحبت کرد. او توضیح داد که بسیاری فکر می‌کنند اگر کسی در حین صحبت کردن چشمان خود را به اطراف حرکت دهد دروغ می‌گوید، اما این تصور صحت ندارد و با واقعیت منطبق نیست. او افزود: "شما واقعا نمی‌توانید تشخیص دهید که کسی به شما دروغ می‌گوید یا خیر".

اندرو در ادامه به عادات افرادی که به خوبی و با موفقیت دروغ می‌گویند اشاره کرد. او خاطر نشان ساخت که یک دروغگوی ماهر علاوه بر نشستن، سوال پرسیدن و کوتاه نگهداشتن دروغ هایش در قالب کلامی، آینه فردی است که می‌خواهد فریب دهد. او می‌گوید: "اولین کاری که انجام می‌دهید این است که از آن شخص تقلید کنید. در آن صورت شما با بازتاب آینه‌ای ویژگی‌های فردی که به او دروغ می‌گویید به خود او احتمالا بیش‌تر می‌توانید کاری کنید که آن فرد شما را باور کرده و به شما اعتماد کند".

این مامور سابق سیا هم چنین به چگونگی به دست آوردن هر اطلاعاتی از فردی که هدف قرار داده اید اشاره کرد. او گفت: "هر فردی چهار انگیزه اساسی دارد: پاداش، ایدئولوژی، اجبار و منیت. اگر بتوانید با کسی از دریچه ایدئولوژی او صحبت کنید می‌توانید او را به انجام هر کاری که می‌خواهید وادار نمایید".

منبع: فرارو

613236