پیام مدیرکل هنرهای تجسمی به جشنواره تجسمی فجر

به مناسبت آغاز جشنواره پانزده تجسمی فجر عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی پیامی صادر کرد.

تصویر پیام مدیرکل هنرهای تجسمی به جشنواره تجسمی فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به مناسبت آغاز جشنواره پانزدهم پیامی را صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب شکوهمند اسلامی که تبلور عزم و اراده راستین فطرت‌های خداجو و جان‌های شیفته امام روح‌الله(ره) بود، ثمرات و برکات عظیم و ماندگاری را در ساحات گوناگون جامعه ازجمله فرهنگ و هنر برجای گذاشت. کما اینکه به فرمایش پیر سفرکرده و روشن‌ضمیرمان، انقلاب اسلامی از ماهیتی فرهنگی بهره‌مند است.

هنر انقلاب اسلامی، منادی جهان‌بینی بکر و بدیعی بود که پیش‌تر از سوی هیچ‌یک از مکاتب و مشارب هنری جهان ارائه نشده بود و اساسا سرّ تلألو و مانایی این هنر مردمی و متعالی را باید در خصوصیات ممتاز و متمایز آن جست‌وجو کرد.

اکنون در آستانه حرکت به سوی گام دوم انقلاب اسلامی، زبان هنر بیش از هر بیان دیگری راهگشای میدان جهاد تبیین خواهد بود. چنانچه زبان رسا و بلیغ هنر در خدمت توصیف فرصت‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی قرار گیرد، باید امیدوار بود که گام‌های بلند و مؤثر بسیاری در این میدان برداشته شود و بدین‌ترتیب، زمینه‌ لازم برای خودسازی، جامعه‌پردازی، قوام تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت؛ حضرت ولیّ‌عصر(عج) تحقق یابد.

امید است که پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بتواند آغازی بر تحقّق گام دوم هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی باشد.

اینجانب به سهم خود از تلاش‌های کلیه هنرمندان و دست‌اندرکاران جشنواره پانزدهم تشکر کرده و دوام عزّت و توفیقات ایشان را از پیشگاه خداوند منّان خواستارم».

نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

منبع: خبرآنلاین

460027