مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران:

این شهر میزبان 11 استان در جشنواره هنر‌های تجسمی «ایثار» است

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری گفت: قزوین میزبان 11 استان در برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار» است.
تصویر این شهر میزبان 11 استان در جشنواره هنر‌های تجسمی «ایثار» است

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ نشست خبری فراخوان سومین نمایشگاه و جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار» با حضور محمد کرم‌اللهی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سمیه اسمعیلی مدیرکل و فاطمه نسخه‌چی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، حمید ساروخانی رئیس اداره امور هنرهای تجسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونان فرهنگی و آموزشی، روسا و کارشناسان اداره هنری، فرهنگی، اسناد و انتشارات بنیاد استان‌های منطقه یک کشور و خبرنگاران در سالن جلسات بنیاد استان قزوین برگزار شد.

در این نشست، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا حقیقت حقیقی حیات انسان را با خون‌شان امضا کردند، آنها سر دادند، جان دادند تا حقیقت فطرت پاک انسان آشکار باشد.
وی افزود: امروز اهل رسانه با قلم خود می‌توانند از این حقیقت حمایت و پشتیبانی کنند تا زیست واقعی انسان در دنیا شکل بگیرد و گسترش یابد.
این مقام مسئول گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از متولیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است لذا از همه امکانات و ابزارها استفاده می‌کند تا بتواند این فرهنگ را در جامعه اشاعه دهد.

هنر بهترین ابزار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: هنر یکی از بهترین ابزارهاست که می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان انتقال دهد، جشنواره یاد شده در همین راستا برگزار شده است.
کرم‌اللهی افزود: در این جشنواره آثار هنری توسط هنرمندان خلق می‌شود که می‌تواند هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را گسترش دهد.
وی ادامه داد: آثار ارزشمندی که در این جشنواره تولید می‌شود اثرگذاری مطلوبی در نهادینه کردن روحیه ایثار و شهادت بین مردم دارد، لذا باید در کیفی برگزار شدن سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار» تلاش کرد.

هنرهای تجسمی نویدبخش و پیام‌آور است

این مقام مسئول با بیان اینکه از خرداد سال 1342 تا به امروز، هنرهای تجسمی جلودار، نویدبخش و پیام‌آور بوده است، گفت: هنرمندان فخیم ایران با داشتن همین هنر با طاغوت مبارزه کردند و توانستند پیروز میدان باشند.
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگر تاریخ انقلاب اسلامی را ورق بزنید، نقش هنرهای تجسمی را در دوام و بقای انقلاب اسلامی خواهید دید که چقدر این هنر جلودار بوده است.
کرم‌اللهی ادامه داد: هنر تجسمی همیشه در کنار ارزش‌ها و مبانی ارزش‌های اسلامی بوده و در هدایت، تقویت و روشنگری انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

قزوین میزبان 11 استان در جشنواره هنر‌های تجسمی

وی گفت: امروز، قزوین در سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار»، میزبان 11 استان است تا با برگزاری آن، زمینه تولید آثار هنری فاخر به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نقطه به نقطه شهر قزوین جایگاه هنر است، خاطرنشان کرد: رشته‌های مختلف هنری در این شهر رو به رشد و رو به جلو بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی است، یادآور شد: در این شهر تعزیه، نگارگری و هنرهای تجسمی جایگاه ارزنده‌ای دارد که نگاه به هر کدام از آنها انسان را متحیر می‌کند.
وی گفت: فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار»، در سه بخش دانش‌آموزی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بزرگسال و ویژه جامعه ایثارگری در رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی‌خط، نقاشی دیجیتال و نقاشی‌خط دیجیتال، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی برپا می‌شود.
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هنرمندان آثارشان را به این جشنواره ارسال کنند تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های جدی برداشته شود.
در ادامه نشست خبری، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطالبی پیرامون اهمیت برگزاری فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار» بیان کرد.
همچنین در این نشست، مسئولان از پوستر سومین نمایشگاه و جشنواره ملی هنرهای تجسمی ایثار رونمایی کردند.

789232

سازمان آگهی های پرسون