الزام ایلان ماسک به شهادت در دادگاه

دادگاه فدرال کالیفرنیا به «ایلان ماسک» دستور داد تا بار دیگر در تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) درباره تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری توییتر شهادت دهد.
تصویر الزام ایلان ماسک به شهادت در دادگاه

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق حکم دادگاه فدرال کالیفرنیا، رئیس تسلا و اسپیس ایکس یک هفته فرصت دارد تا با کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) درمورد تاریخ و مکان ادای شهادت به توافق برسند. این در حالی است که ماسک از شرکت در نشست قبلی در شهریور گذشته برگزار شد، خودداری کرده بود.

کمیسیون SEC از سال ۲۰۲۲ درحال بررسی خرید توییتر (ایکس کنونی) توسط ماسک است. درواقع تردید اصلی این کمیسیون درباره تأخیر ماسک در اعلام مقدار سهامی است که او ابتدا در توییتر خریداری کرده بود.

کمیسیون SEC در مهرماه از ماسک شکایت کرد تا او را وادار کند تا به‌ عنوان بخشی از تحقیقات درباره خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر شهادت دهد. این کمیسیون همچنین به دنبال دریافت شهادت او درباره این مسئله است که آیا او هنگام تکمیل مدارک مورد نیاز سهام توییتر از قانون پیروی کرده یا اظهارات او درباره خرید این پلتفرم دقیق بوده است یا خیر.

آن زمان وکلای ماسک گفتند که او در تحقیقات حاضر نخواهد شد چون این کمیسیون اطلاعاتی را در رسانه‌ها منتشر کرده است. هرچند قاضی دادگاه فدرال این استدلال را رد کرد و گفت که رگولاتورها صلاحیت انجام این کار را دارند.

منبع: همشهری آنلاین

599971