شکایت سرمایه‌گذاران دوج کوین از ایلان ماسک به اتهام دستکاری بازار!

جمعی از سرمایه‌گذاران دوج کوین (DOGE) دعوای اخیر خود علیه ایلان ماسک، مدیرعامل مستعفی توییتر، را اصلاح کرده و ادعا کرده‌اند که این میلیاردر، قیمت دوج کوین را برای سود خود دستکاری کرده است.
تصویر شکایت سرمایه‌گذاران دوج کوین از ایلان ماسک به اتهام دستکاری بازار!

به گزارش سایت خبری پرسون، در ۳۱ می، گروهی از سرمایه‌گذاران دوج کوین با تغییر دادخواست خود، ادعا کردند که ماسک از تعداد بالای فالوورهایش در توییتر و رسانه‌های اجتماعی، برای بالا بردن مصنوعی قیمت DOGE سوءاستفاده کرده است. آنها ادعا می‌کنند که ایلان ماسک سپس با یک سری معاملات استراتژیک، از این افزایش قیمت DOGE و به قیمت ضرر سرمایه‌گذاران دیگر، سود برده است.

حمایت گسترده ماسک از دوج کوین باعث شده که او با یک شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شود. شکایت اولیه که در ژوئن ۲۰۲۲ تنظیم شد، قبل از خرید توییتر توسط ماسک بود، اما شاکیان از آن زمان تاکنون و بر اساس فعالیت‌های بعدی ماسک، دو بار در دعوای خود تجدیدنظر کرده‌اند. آنها اکنون به دنبال مجوز دادگاه هستند تا ادعاهای مربوط به معاملات داخلی (insider trading) را هم به شکایت خود را اضافه کنند.

در حالی که ماسک هنوز به آخرین اصلاحیه دادخواست پاسخ نداده، اقدامات اخیر او در توییتر، مانند تغییر لوگوی این پلتفرم با نماد دوج کوین، قبلاً باعث افزایش قابل‌توجه قیمت DOGE شده است. در همین راستا، خبرنامه رمزارزی Milk Road هم ادعا می‌کند که ماسک پس از این اقدام، ۱۲۴ میلیون دلار از دوج کوین‌هایش را فروخته است.

به دنبال انتشار این اخبار، تغییرات گسترده‌ای در کیف پول‌های پلتفرم Robinhood که ادعا می‌شود متعلق به ماسک هستند، مشاهده شده است. طبق گزارش‌ها، این کیف پول‌ها بیش از ۱۰ میلیارد دوج کوین را جابه‌جا کرده‌اند.

منبع: رمزارز نیوز

488226