تاکید شهرداری تهران بر کاهش ساختمان های پرخطر

شهردار تهران با تاکید بر کاهش سطح ایمنی ساختمان های پر تراکم گفت: در این دوره از مدیریت شهری بر ایمنی ساختمان های پرخطر تاکید شده است و تعداد این ساختمان ها در پایتخت کاهش یافته است.
تصویر تاکید شهرداری تهران بر کاهش ساختمان های پرخطر

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی روز سه شنبه گفت: تعداد ساختمان های پرخطر شهر همچون ساختمان پلاسکو در دوره های گذشته مدیریت شهری، سه رقمی بوده که اکنون با تلاش ها و اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی ساختمانها و جلوگیری از ساخت ساختمان های ناایمن، این میزان ۲ رقمی شده است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری تهران بر کاهش ساختمان های پرخطر تاکید دارند و در همین مدت کوتاه نیز تعداد قابل توجهی از ساختمان های پرخطر کاهش یافته است.

شهردار تهران ادامه داد: در همین چند وقت گذشته میزان ساختمان های پرخطر حدود ۹۰ ساختمان بود که اکنون به حدود ۷۵ ساختمان است که اغلب آنها ساختمان اداری و تجاری است.

به گفته زاکانی، در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با محوریت شهرداران مناطق کمیته ایمنی تشکیل و قرار شده است درمورد ساختمان هایی که در وضعیت بحرانی تر هستند مراحل ایمن سازی انجام شود.

شهردار تهران تاکید کرد: در هرکدام از جلسات کمیته ایمنی شهرداری تهران شاهد کاهش آمار ساختمان های پرخطر هستیم و در این دوره مدیریت شهری تلاش داریم به لحاظ تعداد، ساختمان های نا ایمن پایتخت را تک رقمی کنیم.

وی یادآور شد: در همین مدت کوتاه بسیاری از ساختمان های تجاری، پزشکی و اداری تهران از جمله بیمارستان شریعتی، مجموعه تجاری علاالدین، ساختمان قائم و تعداد دیگری از ساختمان های ناایمن از فهرست پرخطرها خارج شده و تا پایان امسال نیز تعداد دیگری از این ساختمان ها از مجموعه ساختمان های ناایمن خارج خواهند شد.

موضوع ایمنی ساختمان های پر خطر یکی از موضوعات مهم شهری است که پس از حادثه تلخ پلاسکو و همچنین سینا اطهر اهمیت افزایش ایمنی آن بیشتر احساس شد و مدیریت شهری نیز چاره ای جز ایمن سازی این ساختمان ها ندارد.

منبع: ایرنا

597507