تا عصر امروز شهردار انتخاب می‌شود

از فردا 14 مرداد فعالیت رسمی شورای ششمی‌ها آغاز می‌شود. عصر امروز شهردار از میان 6 گزینه نهایی انتخاب می‌شود معیار انتخاب ارزیابی برنامه‌ها و انطباق گزینه‌ها با شاخص‌ها است.
تصویر تا عصر امروز شهردار انتخاب می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، فعالیت رسمی شورای ششمی ها از فردا 14 مرداد کلید می‌خورد. مراسم تحلیف شورای جدید که قرار بود شنبه 16 مرداد برگزار شود به گفته مهدی چمران دو روز جلوتر افتاد و حالا شمارش معکوس برای اجرای برنامه‌های منتخبین جدید شورای ششم آغاز شده است.

منتخبین شورای ششم همواره اعلام کرده اند اولویت برنامه های آنها انتخاب شهردار است. به اعتقاد منتخبین شورای ششم بزرگ ترین شکست شورای پنجم انتخاب اشتباه شهردار برای پایتخت و جابجایی های مداوم سکاندار صندلی ریاست ساختمان بهشت بوده است و حالا اعضای جدید شورا قصد دارند با انتخاب درست شهردار، تهران را از خواب چهارساله بیدار کنند. شهردار جدید بیست و دومین سکاندار شهرداری پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود، منتخبین شورا اهتمام دارند شهرداری انتخاب کنند که جهادی و به اصطلاح مرد میدان باشد و بتواند شهر تهران را از چالش های پیش آمده رهایی بخشد.

در حال حاضر معصومه آباد، اسماعیل احمدی مقدم،هابیل درویش، علیرضا زاکانی، مازیار حسینی و محسن پیرهادی 6 گزینه نهایی انتخاب شهردار تهران هستند و بازار گمانه زنی های انتخاب شهردار داغ داغ شده است و شورای ششمی ها می گویند؛ مصمم هستیم که از طریق اجماع، وفاق و مذاکره به گزینه نهایی شهردار تهران دست یابیم.

جلسه ویژه انتخاب نهایی شهردار طی عصر امروز

ناصر امانی، منتخب شورای ششم تهران درباره موضوع انتخاب نهایی گزینه شهردا تهران گفت: هنوز بحث نهایی برای انتخاب شهردار صورت نگرفته است قرار بود صبح امروز جلسه ویژه و نهایی تشکیل شودولیجلسه به عصر امروز موکول شد.

انتخاب بستگی به ارزیابی برنامه ها دارد

وی بیان داشت: انتخاب بستگی به ارزیابی برنامه ها دارد و اگر کسی همه شاخص ها را داشته باشد و برنامه هایش قوی باشد مساله درون یا از بیرون شهرداری بودن آن تفاوتی ندارد.

احتمالا طی یک مرحله به گزینه نهایی برسیم

منتخب شورای ششم تهران ادامه داد: زمانی که 12 گزینه نهایی وجود داشت قرار بود طی یک مرحله 3 گزینه نهایی را انتخاب کنیم ولی حالا فقط 6 گزینه است و احتمالا طی یک مرحله به گزینه نهایی برسیم.

انتخاب گزینه نهایی بر اساس مذاکره

امانی بیان داشت: رای گیری عصر امروز انجام می شود و شهردار جدید معرفی خواهد شد که البته انتخاب گزینه نهای قطعا بر اساس مذاکره و وفاق منتخبین شورا خواهد بود.

گزینه دقیقه نودی نداریم

وی در پاسخ به این پرسش که برخی گمانه زنی کرده که در دقیقه 90 گزینه جدید افزوده می‌شود، گفت: خیر چنین موضوعی نخواهیم داشت.

انصراف اصلاً میان شش نفر نهایی مطرح نیست

علیرضا نادعلی منتخب شورای ششم تهران نیز درباره روند انتخاب شهردار در پایتخت گفت: در حال حاضر شش گزینه نهایی انتخاب شهردار وجود دارد و اینکه برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که انصراف یکی از این شش گزینه نهایی وجود دارد، صحت نداشته و انصراف اصلاً میان این شش نفر مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده در مورد انصراف شش گزینه نهایی، شیطنت رسانه‌ای است،‌ گفت: شش گزینه نهایی کماکان پای کار ایستاده‌اند و همه برنامه‌هایشان را به منتخبین شورا ارائه داده‌اند.

هیچ فشار و اجباری از بیرون جهت انتخاب شهردار نیست

منتخب شورای ششم تهران خاطرنشان کرد: هیچ فشار و اجباری از بیرون برای انتخاب فرد خاصی جهت انتخاب شهردار نیست، البته افراد مؤثر، مسئولین و مردم گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه دارند، ولی فشاری در این راستا نیست و خود منتخبین شورا میان خودشان و خدا حجت داشته‌اند که بهترین گزینه را انتخاب کنند.

وی گفت:‌ کسانی که برنامه ارائه نداده‌اند، خود به خود از میان گزینه‌ها حذف شدند، البته برخی نیز طی هفته‌های گذشته به دلایلی از قبول مسوولیت در شهرداری به عنوان شهردار انصراف داده بودند و حالا فقط شش گزینه نهایی باقی مانده است.

وی بیان داشت: ‌شاخص‌ها مشخص هستند و انطباق شاخص‌ها با افراد را انجام می‌دهیم تا شهردار جدید تهران را انتخاب کنیم. انقلابی و جهادی بودن، دارا بودن توانمندی و مدیریت مالی و اقتصادی نمونه‌هایی از 10 شاخص است که برای انتخاب شهردار درنظر گرفته‌ایم و پیش از این همه منتخبین شورا به اشتراک نظر در مورد شاخص‌ها دست یافتند و حالا بحث و جلسه برای انتخاب شهردار این خواهد بود که کدامیک از شش گزینه نهایی انطباق بیشتری با 10 شاخص دارند.

تضارب آراء طبیعی است

برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر اعلام کردند میان منتخبین شورا برای انتخاب شهردار اختلاف پیش آمده البته مهدی چمران رئیس موقت شورای ششم تهران با اشاره به اینکه اختلاف نظر منتخبین شورای ششم برای انتخاب گزینه نهایی شهردار طبیعی است گفت: انتخاب شهردار بر اساس قیاس و گزینش برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: ارزیابی گزینه‌های نهایی در حال حاضر بر اساس نمره‌دهی نیست بلکه این موضوع روزهای گذشته انجام گرفته و حالا قیاس و گزینش برنامه‌ها مدنظر است.

نگاه ویژه شهردار آینده تهران به محرومان

مهدی اقراریان، سخنگوی منتخبین شورای ششم تهران نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر بیان داشت: شهردار آینده تهران باید از پنجره جنوبی اتاق خود به شهر نگاه کند تا فراموش نشود که به فرموده حضرت امام (ره) این مستضعفان، محرومان و ستمدیدگان اند که نورچشم و اولیای نعم شهرداری تهران هستند.

به اعتقاد منتخبین شورای ششم بزرگ ترین شکست شورای پنجم انتخاب اشتباه شهردار برای پایتخت و جابجایی های مداوم سکاندار صندلی ریاست ساختمان بهشت بوده است. این شکست نه تنها سبب شد شورای پنجمی ها به اهداف خود دست نیابند و مطالبات تهرانی ها محقق نشود بلکه با مشکلات عدیده ای هم همراه و چالش های زیادی برای پایتخت ایجاد شد.

همه منتخبین شورای ششم بر روی ویژگی‌های شهردار آینده تهران و شاخص‌های در نظر گرفته شده تاکید دارند و حالا باید دید تا پایان روز جاری انتخاب شهردار جدید پایتخت چگونه رقم می‌خورد و به چه کسی کلید طلایی شهر سپرده می‌شود.

منبع: فارس

329148