هشدار چمران درباره ایمنی ساختمان های تهران در برابر زلزله

رئیس شورای شهر تهران گفت: پایتخت از لحاظ شرایط زلزله در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

تصویر هشدار چمران درباره ایمنی ساختمان های تهران در برابر زلزله

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران گفت: امیدوارم خداوند به ما توفیقی دهد که ما نیز راه شهدا را ادامه دهیم.

وی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری تربیت دانشجویانی است که در تراز شهید چمران باشند.

چمران گفت: اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است و این روز را به تمامی دست اندرکاران این سازمان تبریک می گویم.

وی در ادامه یادآور شد: ما هنوز نتوانستیم در کشور کارهای درست و اساسی در مسیر تبلیغات اسلامی انجام دهیم و واقعیت اسلام را به خوبی برای مردم تبیین کنیم و امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی بتواند در این زمینه توفیقات بیشتری بیابد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت ایمنی تهران در برابر زمین لرزه گفت: امروز سال روز زلزله بزرگ منجیل است این زلزله تأثیرات بسیاری در شهرهای مختلف برجای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: تهران از لحاظ زلزله در شرایط مناسبی نیست، باید آنچه را که می‌سازیم مقاوم باشد و این وظیفه همه ما و نه تنها یک بخش یا سازمان است که سازه‌هایی مقاوم بسازیم.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از ساختمان‌ها را می‌بینیم که قبل از ساخت فرو می‌ریزند و برخی گمان می کنند ساخت یک اسکلت کافی است.

چمران تأکید کرد: وظیفه انسانی، اسلامی و ملی ما این است که نیرو و منابع مالی کشور خود را هزینه نکنیم که تنها ظاهر آراسته ای بسازیم بلکه باید ساختمان ها درست و منطقی ساخته شوند؛ ساختمان متروپل به این دلیل فرو ریخت که قوانین ساخت و ساز در آن رعایت نشد و دیدیم که چه عوارض وحشتناکی به دنبال داشت.

منبع: فارس

402314