توزیع 6 نوبت شیر رایگان، در مدارس ابتدایی خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون 6 نوبت شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان توزیع شده و تا پایان سال تحصیلی به 53 نوبت در مدارس دوره‌های اول و دوم ابتدایی می‌رسد.
تصویر توزیع 6 نوبت شیر رایگان، در مدارس ابتدایی خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد اظهار داشت: در سایه تلاش حوزه معاونت سوادآموزی، آموزش‌دهندگان و استقبال سوادآموزان، نرخ باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 49 سال به 98 درصد رسیده است.

وی از جذب 100 درصدی سوادآموزان اتباع بیگانه در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از آنجایی که یکی از عوامل بروز جرم در جامعه بی‌سوادی و عدم آگاهی افراد کم سواد است، طرح جذب سوادآموزان در ندامتگاه‌های استان اجرایی شده و جذب 100 درصدی داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی شاخص‌های 22گانه سوادآموزی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌هایی نظیر طرح خودآموز، طرح توسعه سواد زنان روستایی و طرح مرکز یادگیری محلی مشارکتی، در حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به گفته موسوی‌نژاد در ایام سالگرد شهادت مظلومانه سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی در بین سوادآموزان استان اولین سوگواره استانی «سخن سوادآموزان با حاج قاسم» در 5 گروه و در قالب فایل ویدئویی، دل‌نوشته و شعر برگزار می‌شود که به منتخبین سفر زیارتی و اسکان رایگان به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

106 هزار دانش‌ آموز خراسان جنوبی از شیر رایگان بهره‌مند شدند

موسوی‌نژاد در بخشی دیگر از این نشست گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون 106 هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس دولتی استان از شیر استریلیزه رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: از ابتدای آذرماه تاکنون 6 نوبت شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان توزیع شده و تا پایان سال تحصیلی به 53 نوبت در مدارس دوره‌های اول و دوم ابتدایی می‌رسد. برای توزیع 53 نوبت شیر رایگان اعتباری بیش از 310 میلیارد و 160 میلیون ریال مورد نیاز بوده و این اقدام تصویب مجلس شورای اسلامی و از تلاش‌های دولت سیزدهم است که پس از وقفه 6 ساله از سرگرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یکی از اهداف مهم توزیع شیر رایگان در مدارس دولتی را تمرکز بر سلامت دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: توزیع شیر از این پس هفته‌ای 2 روز در مدارس ابتدایی دولتی اجرا خواهد شد. امسال 348 مدرسه خراسان جنوبی در دوره‌های اول و دوم ابتدایی میزبان جمعیتی بین 15 تا 90 هزار دانش‌آموز هستند و 390 مدرسه ابتدایی استان با سه هزار و 181 کلاس درس نیز بیش از 90 هزار دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند.

منبع: تسنیم

573451