اجرای طرح سراسری توزیع شیر رایگان در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح سراسری توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی اردبیل بعد از وقفه ۱۰ ساله خبر داد.
تصویر اجرای طرح سراسری توزیع شیر رایگان در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین با اشاره به وقفه حدود ۱۰ ساله در توزیع شیر رایگان برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی اعلام کرد: با اجرای طرح سراسری توزیع شیر رایگان، همه دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی استان اردبیل به صورت سه نوبت در هفته، شیر رایگان دریافت می‌کنند.

کلام‌الله صفری گفت: برای تامین شیر رایگان بسته‌بندی شده و بهداشتی ۲۰۰ سی سی دانش‌آموزان استان اردبیل، ۳۷۵ میلیارد ریال در سال تحصیلی جاری اختصاص یافته است.

وی خواستار مشارکت فعال و دقت مدیران و معلمان برای اجرای این طرح مهم در مدارس شد و افزود: همه عوامل توزیع شیر رایگان باید دقت کنند که شیر اختصاص یافته در خود کلاس و مدرسه و توسط خود دانش‌آموز مصرف شده و از انتقال آن به خارج از مدرسه به هر نحو جلوگیری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل نیز در این آیین با قدردانی از همت دولت سیزدهم برای توزیع سراسری شیر رایگان در مدارس اظهار کرد: این اقدام مهم در شرایطی که دولت با تنگناهای مالی مواجه است، جای قدردانی دارد.

کاظم دبیر گفت: توزیع شیر رایگان برای مدارس ابتدایی نشان داد که دولت به رغم مشکلات اقتصادی، از برخی هزینه‌های ضروری غافل نیست.

وی توزیع شیر رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی را سرمایه‌گذاری برای سلامت نسل آینده دانست و بیان کرد: دولت نشان داد که برای سلامت و تعلیم و تربیت اصولی اهمیت زیادی قائل است.

همزمان با توزیع شیر رایگان، ۶ واحد اتاق بهداشت نیز در مدارس استان اردبیل افتتاح شده و خدمات خود را به دانش‌آموزان آغاز کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل راه‌اندازی اتاق بهداشت را در راستای اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۴ واحد اتاق بهداشت در استان فعال شده و با راه‌اندازی اتاق‌های امروز، تعداد اتاق بهداشت فعال در استان اردبیل به ۳۰ مورد رسید.

کلام‌الله صفری اظهار کرد: کارشناسان فعال در این اتاق‌های بهداشت در قالب مشاور و مربی بهداشت، خدمات حضوری و پایشی روحی، روانی و جسمی را به دانش‌آموزان واحدهای آموزشی مورد نظر ارائه می‌کنند.

وی افزود: این اتاق‌های بهداشت مجهز به تجهیزات کمک‌های اولیه، سنجش، پایش و غربالگری، سلامت اولیه و کمک‌های اولیه سلامت بوده و در صورت لزوم با تشخیص کارشناسان، دانش‌آموزان به مراکز بهداشت و درمان معرفی می‌شوند.

استان اردبیل ۲۶۳ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر معلم و مربی آموزشی دارد.

منبع: ایرنا

573619