فساد چای

واقعا باورپذیر نیست که مقامات متوجه این اشتباه نباشند که بیش از نیاز کشور به واردات چای، ارز در اختیار کســی قــرار داده شــود و حتی مســیر آن ارزها چک نشود و بعد از آنکه این دلارها به بازار عرضه تازه متوجه شــوند که چه اشــتباهی رخ داده اســت.
تصویر فساد چای

به گزارش سایت خبری پرسون،کمال الدین پیرموذن فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: ایــن روزها وقتــی که یــک لیــوان چای را در دســت می گیریم که بنوشیم به جای احساس آرامش از رنگ و بوی چای به یاد فســادی می افتیم که باعث شــده است حدود ۳ میلیارد دلار از ارزهای این کشور که در شــرایط تحریم تامین شــده بود بــه راحتــی در اختیار یک شــخص قــرار بگیرد تــا مثال نیــاز کشــور را به چای تامین کند اما او با فســاد در این ارتباط نیاز خود را به دارایی های میلیاردی فراهم کرده اســت. سوال این اســت ا گر میزان نیاز کشــور به چای معلــوم بوده و هر ساله براســاس آن نیاز چای وارد می شده چرا بیش از آن به یک فرد ارز بــه منظور واردات چای داده شــده کــه دلارهــا در حســاب او زیــادی کنــد و به میــل خود اضافه آن را به بازار تزریق کــرده و چند برابر قیمت آن را به ریال دریافت کند؟

چرا کسی در این ارتباط دقت نکرده است؟ واقعا فــردی کــه امضا کــرده تــا ایــن حجــم از ارز در اختیار یک فرد قرار بگیرد در زمان امضا متوجه نشده که چند برابــر نیاز بــه واردات چــای ارز در اختیار این وارد کننــده قرار داده اســت؟ آیــا ذی حســابی وجود نداشــته اســت که متوجــه شــود نبایــد نیاز کشــور به واردات چــای در ایــن حد باشــد؟ اینجاســت که باید پاسخ دهند که چرا در این زمینه یک حساب و کتاب کوچک نکرده اند. آن هــم در شــرایطی که دولت بــرای ۷ میلیــارد دلار مدت ها با غربی ها در کشورهای منطقه مذا کره کرد تا بتواند با در دست قرار گرفتن این ارزها کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کند.

در اینجاست که دولت باید پیگیری کند که چطور این اشتباه رخ داده اســت و عامل اصلی این اشتباه کیست؟ واقعا باورپذیر نیست که مقامات متوجه این اشتباه نباشند که بیش از نیاز کشور به واردات چای، ارز در اختیار کســی قــرار داده شــود و حتی مســیر آن ارزها چک نشود و بعد از آنکه این دلارها به بازار عرضه تازه متوجه شــوند که چه اشــتباهی رخ داده اســت و طوری که این روزها به طنز می گویند که با این حجم از ارز دولــت می توانســت بســیاری از مــردم جهــان را چای دهد! اینجاست که مسئولیت دولت در پیگیری عاملان اصلی این فساد هویدا می شــود و دولت باید در این زمینه به مردم پاســخ دهد و ســایر دستگاه ها نیز باید در این ارتبــاط به وظایف خــود عمل کنند تا اعتماد در جامعه بیش از این از بین نرود.

منبع: آرمان ملی

573392