۴ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از نجات چهار کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو خبر داد.
تصویر ۴ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو نجات یافتند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد باقر محمدی از نجات چهار کوهنورد در ارتفاعات قله پیر خدر شاهو خبر داد و اظهار کرد: پس از اعلام گرفتار شدن چهار نفر در ارتفاعات پیرخدر شاهو واقع در شمال روستای قوری‌قلعه شهرستان روانسر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله عملیات جست‌وجو و نجات از ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته با اعزام چند تیم عملیاتی از نجاتگران جمعیت هلال احمر و همراهی کوهنوردان داوطلب آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: این کوهنوردان سنندجی که بدون راهنما اقدام به صعود به قله ۳۲۵۰ متری پیرخدر شاهو کرده بودند، به دلیل عدم آشنایی با این قله فنی و عدم رعایت قانون ساعت ۱۴، مسیر برگشت را همزمان با تاریکی هوا گم کرده و در جنوب‌شرقی منتهی به این قله زمین گیر شدند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: پس از دسترسی به افراد گرفتار شده عملیات انتقال آغاز و خوشبختانه افراد گروه پس از تلاش‌های ۱۲ ساعته نجاتگران و تیم‌های حاضر در عملیات در سرمای شدید و یخبندان از منطقه خطر خارج و ساعت هفت صبح امروز عملیات به پایان رسیده و افراد به محل امن در پایین کوه انتقال داده شدند.

منبع: مهر

559715