انجام ۵ سورتی پرواز برای نجات جان کوهنورد در ارتفاعات جیرفت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۲۵ ساعته نیروهای امدادی این جمعیت برای نجات جان یک کوهنورد در ارتفاعات جیرفت خبر داد و گفت: پنج سورتی پرواز برای این عملیات انجام شد
تصویر انجام ۵ سورتی پرواز برای نجات جان کوهنورد در ارتفاعات جیرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا فلاح عصر امروز ۲۲ بهمن ماه در این رابطه اظهار کرد: در پی سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات کوه نشانه در منطقه سربیژن و تماس نیروهای مردمی و اورژانس علوم پزشکی شهرستان جیرفت و مرکز استان با جمعیت هلال احمر، بلافاصله دو تیم امدادونجات هلال احمر شهرستان های جیرفت و ساردوییه به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی هلال احمر در ساعت ۱۵ روز گذشته به منطقه حادثه اعزام شدند، افزود: امدادگران پس از شش ساعت پیمایش در ارتفاعات به فرد حادثه دیده دسترسی پیدا کردند.

فلاح بیان کرد: این کوهنورد حادثه دیده در قسمت های استخوان ماهیچه ران، زانو و قفسه سینه دچار تروما شده و نیروهای هلال احمر مصدوم را با اقدامات امدادوکمک های اولیه فیکس و در حالت استیبل قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: به دلیل تاریکی و برودت هوا و یخ زدگی دیواره های کوه امکان انتقال و جابجایی مصدوم به دامنه کوه مهیا نبود و آن ها شب را در محل امنی در کوه پناه بردند.

وی با اشاره به اعزام تیم کوهستان شهرستان کرمان توسط بالگرد در ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۲ بهمن ماه به محل حادثه گفت: متاسفانه به دلیل وزش باد شدید و نامساعد بودن شرایط منطقه فقط سه تن از اعضای تیم امدادونجات کوهستان از بالگرد در منطقه کوهستانی فرود آمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهارکرد: تیم امدادونجات کوهستان کرمان صبح امروز پس از فرود از بالگرد با ۲ ساعت پیمایش به فرد حادثه دیده دسترسی پیدا کردند و او را در بسکت جهت انتقال به دامنه کوه فیکس کردند.

وی افزود: خوشبختانه پس از ۲۵ ساعت، عملیات نجات و انتقال کوهنورد حادثه دیده به مرکز درمانی به پایان رسید.فلاح با اشاره به برپایی ۱۰ کارگاه نجات در ارتفاعات افزود: پنج سورتی پرواز برای این عملیات امدادونجات انجام شد و امداد هوایی در این عملیات ۴ ساعت پرواز کرد، ضمن اینکه در این عملیات ۱۴ نفر در قالب چهار تیم حضور یافتند.

462239