فوت ۴ کوهنورد در ارتفاعات تهران طی یک ماه گذشته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: ارتفاعات تهران در این فصل سال برای کوهنوردان حرفه‌ای هم پرخطر است، در دی ماه ۴ کوهنورد در ارتفاعات استان تهران جان باختند و ۱۰ نفر مصدوم شدند.
تصویر فوت ۴ کوهنورد در ارتفاعات تهران طی یک ماه گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون، شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: در دی ماه امسال، ۱۰ حادثه کوهستان در ارتفاعات تهران به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان تهران اعلام که به پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر جهت انجام مأموریت گزارش شد.

­وی افزود: در این حوادث ۱۰ نفر مصدوم شدند که ۶ نفر از آن ها به مراکز درمانی منتقل و ۴ نفر دیگر به صورت سرپایی درمان شدند.

­مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به مفقود شدن یک کوهنورد ۱۹ ساله، بیان کرد: روز سه شنبه، یک کوهنورد 19 ساله در ارتفاعات توچال مفقود شد که جستجوی تیم عملیاتی برای پیدا کردن این جوان ادامه دارد.

­فتحی با بیان این که تیم‌های امداد و نجات در کوهستان با توجه به هشدار‌های هواشناسی، 24 ساعته در حالت آماده باش هستند، اضافه کرد: هلال احمر در ارتفاعات استان تهران علاوه بر سه پایگاه امداد و نجات کوهستان در شیرپلا، دربند و کلکچال، یک پایگاه پشتیبان در قوچک هم دارد.

منبع: فارس

587179