رشد ۲۹ درصدی اهدای خون در لرستان

مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: در 9 ماهه سال جاری اهدا خون در استان رشد 29 درصدی داشته است.
تصویر رشد ۲۹ درصدی اهدای خون در لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی سوری اظهار داشت: 56 هزار و 159 نفر طی 9ماهه امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون لرستان مراجعه کرده‌اند که 47 هزار و 516 نفر از این مجموع موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد28.73 درصدی داشته ‌است.

وی افزود:همچنین تعداد اهداکنندگان مستمر خون طی 9 ماهه امسال 25 هزار و 480 نفر بوده که سه هزار و 189 نفر از آنها اهدا کننده باسابقه بوده‌اند.
مدیرکل انتقال خون ارستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای خون در میان بانوان عنوان کرد: امسال چهار هزار و38 نفر از بانوان استان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان پایگاه‌های انتقال خون در فصل سرما کاهش می‌یابد، بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود.

سوری با اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و نیاز مبرم مجروحان این حادثه به خون و فرآورده‌های خونی تصریح کرد: پس از اعلام آمادگی اداره کل انتقال خون لرستان جهت ارسال خون و فرآوردهای خونی به استان کرمان، مردم نوعدوست لرستان از همان ساعت اولیه با حضور در پایگاه انتقال خون شهید رستمی مقدم تا ساعت یک بامداد اقدام به اهدای خون کردند.

وی تصریح کرد: یک روز پس از حادثه و در 14 دی ماه به رغم اینکه روز تعطیل برخی پایگاهای استان بود اما به دلیل استقبال چشمگیر مردم، این پایگاه ها فعال بودند.

مدیر کل انتقال خون لرستان خاطرنشان کرد: در روزهای 13 و 14 دی ماه آمار کلی اهدای خون در استان لرستان نسبت به میانگین روزانه 94 درصد افزایش داشت و همچنین آمار اهدای خون بانوان نیز نسبت به آمار روزانه با 195 درصد افزایش روبه‌رو شد.

وی اظهار داشت: بانوان لرستان همچنان برای یازدهمین سال پیاپی رتبه نخست بانوان کشور را در اهدای خون دارا هستند.

منبع: تسنیم

585788