خون خواهیِ مراکزِ خون

به گفته مدیر کل انتقال خون استان اصفهان، در تمام گروه های خونی به ویژه در گروه‌های خونی«آ» مثبت و منفی و «اُ» منفی، نیاز به اهدای خون هست.
تصویر خون خواهیِ مراکزِ خون

به گزارش سایت خبری پرسون،از اصفهان؛کیان دهراب‌پور با بیان اینکه میزان ذخیره خون استان، طی چند وقت اخیر، روند کاهشی داشت و حتی به کمتر از پنج روز رسید، گفت: این در صورتی است که میزان مطلوب ذخیره خون برابر با ۸ روز است.

وی افزود: در حال حاضر، میزان ذخیره خون استان، معادل حدود ۶ روز و میزان ذخیره خون شهرستان اصفهان معادل حدود ۵ روز است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، امسال، ۱۲۷ هزار و ۴۰۷ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کرده و ۱۰۱ هزار و ۱۳۷ نفرشان موفق به اهدای خون شده اند.

وی با اشاره به ضعیف بودن زیرساخت‌های اهدای خون در استان اصفهان اضافه کرد: بیشترین تمرکز اهدای خون در شهر اصفهان، در مرکز اهدای خون خواجو است و با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری، از طریق انجمن خیریه ترویج اهدای خون سالم، دو قطعه زمین در محدوده شهرداری‌های منطقه ۱۱ و ۱۳ در اختیار اداره‌کل انتقال خون استان قرار گرفت تا با همراهی خیران، ساخته شود.

کیان دهراب‌پور با ابراز امیدواری از اضافه شدن این دو مرکز به مجموعه انتقال خون استان تا دو سال آینده گفت: امیدواریم در طول یک تا دو سال آینده، در شهرستان آران و بیدگل نیز مرکز اهدای خون ساخته شود.

وی با بیان اینکه در شهر داران نیز ساختمانی در اختیار اداره‌کل انتقال خون قرار گرفته که در حال بازسازی است، گفت: کمبود نیروی انسانی نیز از دیگر مشکلاتی است که اداره‌کل انتقال خون استان از گذشته تاکنون با آن درگیر است.

مدیرکل انتقال خون استان اضافه کرد: برای رسیدن به حداقل استاندارد لازم در بحث نیروی انسانی، نیازمند ۳۰ تا ۴۰ نیروی متخصص در حوزه انتقال خون از جمله پزشک، کارشناس خون‌گیری و کارشناس آزمایشگاهی هستیم.

منبع: فارس

560511