راهکار طلایی برای رهایی از خستگی روحی

گاهی پیش می‌آید از همان اول صبح که تازه از رختخواب بلند می‌شویم، خسته و بی‌انرژی هستیم. یک جوری خستگی مزمن که گویی در باقی ساعت‌های روز و روزهای دیگر نیز کِش می‌آید. آنقدر که بعد از مدتی کوتاه تبدیل به عادت یا رویه روزانه می‌شود.
تصویر راهکار طلایی برای رهایی از خستگی روحی

به گزارش سایت خبری پرسون، پای صحبت دوستان و اطرافیان هم اگر بنشینیم خواهیم دریافت که این یک مسئله در حال شیوع و فراگیر است که درمان و رفعش نیاز به رعایت یکسری اصول و تکنیک‌ها دارد.

روز خود را با یک لیوان آب ولرم آغاز کنید. کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا فرصت پرداختن به اموری مانند بهداشت، نظافت، آراستن و صرف یک صبحانه ساده و معمولی را داشته باشید.

حین انجام کارها و وظایف روزانه سعی کنید بر روی یک کار و وظیفه متمرکز شوید و از انجام کارها به صورت همزمان پرهیز کنید. این تقسیم تمرکز فقط باعث می‌شود تا انرژی‌تان به هدر رود و زودتر از انتظار، خسته شوید.

بین انجام کارها و وظایف روزانه، زمانی هم برای استراحت‌های کوتاه قرار دهید. حتی شده به اندازه یک قدم زدن کوتاه و یا بستن چشم‌ها.

اگر هم عادت دارید زمان زیادی در فضای مجازی سپری کنید و مدام اخبار رو رصد کنید حتما در ادامه این عادت‌تان تجدیدنظر داشته باشید. جدای از آسیب‌های جسمانی ناشی از استفاده بیش از حد از گوشی‌های تلفن همراه، استرس، اضطراب، تنش و ناامیدی رهایتان نخواهد کرد.

به خیال‌بافی‌های بیهوده و افکار منفی و به عبارتی نشخوارهای فکری، اجازه عرض اندام ندهید. این موارد در نهایت باعث افزایش نارضایتی شما از زندگی خواهد شد و خستگی روحی‌تان را بیشتر می‌کند.

واضح است که برای رسیدن به همه آرزوها و اهدافمان در زندگی به شغل و درآمد آن نیاز داریم. اما این مهم نباید باعث شود که شما از ساعت‌های تفریح و خودشناسی خود غافل بمانید. ساعت‌های تفریح و خودشناسی به اندازه کسب درآمد، ضروری و حیاتی هستند.

انجام کار خوب از توجه به خود، اعضای خانواده و دوستان گرفته تا کمک به نیازمندان به شیوه‌های مختلف می‌تواند حس و حال‌تان را در جهتی مثبت و مسیری خوشایند قرار دهد.

لیستی از علاقه‌مندی‌هایتان تهیه کنید و برای هر یک به ترتیب اولویت، هزینه و زمان صرف کنید.

منبع: روزنامه همشهری

546261