چاپ سه عنوان جدید از کتاب‌های کوچک مدیریت

سه‌عنوان جدید از مجموعه کتاب‌های کوچک راهی بازار نشر شد.
تصویر چاپ سه عنوان جدید از کتاب‌های کوچک مدیریت

به گزارش سایت خبری پرسون، سه‌کتاب «مربیگری پیشرفته»، «مدیریت ارتباط با مشتری» و «رفتار سیاسی در سازمان» به‌تازگی با ترجمه فرشید عبدی توسط انتشارات پویش مدام منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. این‌کتاب‌ها، عناوین مجموعه کتاب‌های کوچک مدیریت هستند که این‌ناشر چاپ می‌کند.

فرشید عبدی مترجم این سه کتاب استاد دانشگاه، مشاور، نویسنده و پژوهشگر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری است. او سالهاست به مدیران ارشد و سازمان‌ها برای استقرار مؤثر سیستم مدیری ارتباط با مشتری (CRM) مشاوره می‌دهد. به عنوان استاد دانشگاه و مشاور ۲۹ سال سابقه کار دارد و تا کنون ۴۰ کتاب و نزدیک به ۱۰۰ مقاله توسط وی منتشر شده است. او مؤسس مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مدام) مرجع تخصصی آموزشی CRM در ایران است.

کتاب راهنمای رفتار سیاسی در سازمان

کتاب رفتار سیاسی در سازمان خودآموزی سرشار از نکات، ابزارها و تکنیک‌های افزایش هوش سیاسی و ایجاد یک محیط کاری مثبت است که در آن همه باهم همکاری می‌کنند.

این کتاب نوشته دیوید بن کرافت - ترنر و ترجمه فرشید عبدی در شش فصل منتشر شده است که می‌توان به مقدمه و مترجم، فصل اول با عنوان شما جز کدام دسته از حیوانات سیاسی هستید؟، فصل دوم با عنوان توسعه مهارت‌های هوش سیاسی، فصل سوم با عنوان ابزارهای هوش سیاسی، فصل چهارم با عنوان سازمان من چقدر سیاسی است؟، فصل پنجم با عنوان برداشت‌های سیاسی و فصل ششم با عنوان ایجاد برنامه جامع شخصی اشاره کرد.

در بخش مقدمه مترجم چند آمار بسیار مهم و اینکه این کتاب به چه پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد و این کتاب برای چه کسانی مفید است؟ توضیح داده شده است.

در فصل اول چهار مدل حیوانی و خلاصه انواع آنها، نحوه تشخیص حیوانات، رفتار حیوانات، نحوه موفقیت در غلبه بر روباه و در فصل دوم چهار مهارت کلیدی همچون ارتباطات، تأثیرگذاری، شبکه سازی و عامل X و در فصل سوم چگونه آشکارسازی را با پرسش متعادل کنیم و کلید برای هوش سیاسی و در فصل چهارم پرسشنامه‌ای برای سنجش میزان سیاسی بودن یک سازمان و در فصل پنجم داستان آب سرد کن، پیشگویی‌های خود تحقیق یابنده، پرسشنامه و اشتباهات رایج و در فصل ششم تشخیص هوش سیاسی، پرسش‌های متداول، جمع بندی و فرصت‌های توسعه بیشتر تبیین شده است.

در متن پشت این کتاب آمده است؛

یک هفته کاری را مجسم کنید. آیا در این هفته دنبال شایعات نبوده‌اید؟ آیا کسی به اصطلاح زیرآب شما را نزده است؟ آیا متوجه حرکت‌های سازمان‌های غیررسمی در انتصابات یا تصمیمات سازمان نشده‌اید؟ آیا با افرادی مواجه نشده‌اید که قدرت تأثیرگذاری آنها در سازمان با سمت‌های شأن تناسب ندارد؟ آیا فکر نکرده‌اید که کسانی در سازمان رشد می‌کنند که رابطه ایجاد کرده‌اند و نه سخت کوشی؟

اینها نشان می‌دهد که شما با پدیده رفتار سیاسی و قدرت و سیاست در سازمان به صورت روزمره روبرو هستید و به قول نظریه پرداز شهیر مدیریت، پیتر دراکر، به دنبال چیزهایی هستید که شفاف گفته نمی‌شوند اما زندگی و پیشرفت شما را در سازمان به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند یعنی: رفتار سیاسی در محیط کار و سازمان.

این کتاب به این موضوع می‌پردازد و به شما مفاهیم و مهارت‌های لازم برای استفاده مثبت از هوش سیاسی در سازمان را معرفی می‌کند، بله نکته مهم این است: استفاده مثبت از هوش سیاسی و در جهتی که هم منافع سازمان و هم منافع کارکنان آن تأمین شود، نکته‌ای که سعدی سیاستمدار و خردمند صدها سال پیش به آن اشاره کرده است که ملک بی سیاست نباید و سازمانی که در آن هوش سیاسی درست استفاده نشود، نیز نپاید.

کتاب رفتار سیاسی در سازمان خودآموزی نوشته دیوید بن کرافت - ترنر و ترجمه فرشید عبدی در ۱۱۲ صفحه توسط انتشارات پویش مدام منتشر شده است.

کتاب راهنمای مربیگری پیشرفته

کتاب مربیگری پیشرفته خودآموزی سرشار از نکات، ابزارها و تکنیک‌های افزایش دهنده مهارت‌های مربیگری شما است.

این کتاب نوشته لین والی و ترجمه فرشید عبدی است که در پنج مرحله منتشر شده است که می‌توان به مقدمه مترجم، مقدمه، فضا: یک مدل پنج بخشی برای مربیان؛ مرحله اول: خود و مفهوم خود؛ مرحله دوم: مکان مناسب مربیگری؛ مرحله سوم: توجه به مراجع؛ مرحله چهارم: سبک‌های مربیگری؛ مرحله پنج: اصول اخلاقی در مربیگری اشاره کرد.

در بخش مقدمه مترجم موضوع اصلی مربیگری، این کتاب به چه پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد؟؛ این کتاب برای چه کسانی مفید است؟؛ این کتاب برای چه کسانی مفید است و کلام آخر و در بخش مقدمه اهداف این کتاب راهنما، این کتاب برای چه کسانی است؟ چگونه این کتاب نوشته شد؟ تبیین شده است.

همچنین در بخش فضا: یک مدل ۵ بخشی برای مربیان تبیین شده است که می‌توان به مرحله اول: خود و مفهوم خود، مرحله دوم: مکان مناسب مربیگری، مرحله سوم: توجه به مراجع، مرحله چهارم: سبک‌های مربیگری و مرحله پنجم اصول اخلاقی در مربیگری اشاره کرد.

در مرحله اول شناخت خود، چگونه شناخت خود به روند مربیگری کمک می‌کند؟ خودآگاهی، داشتن خودباوری به عنوان یک مربی، مدلی برای کشف خود، چگونه سبک‌های یادگیری به مربیگری شما کمک می‌کند؟، مربیگری همدلانه، ذهن آگاهی، تمرین: خلق تصویری از حال، نتیجه، در مرحله دوم ملاقات اول، مکان‌های مناسب جهت برگزاری جلسات مربیگری، زمان و مکان مناسب، ترجیحات شخصی، زمانی که مربیگری رو در رو نیست، فضاهای آزاد عالی جهت برگزاری جلسات مربیگری، تمرین: تغییر محیط، مکان‌های جایگزین، پاسخ‌های داده شده به ارزیابی‌ها، نتیجه؛ در مرحله سوم توجه به آنچه ارائه می‌دهید، آمادگی ذهن آگاهانه، زبان صریح و مدل سازی نمادین، آیا جای شنوندگان راحت است، چک کردن با مراجع، خوب گوش کردن، تمرکز روی پرسش‌ها نه پاسخ‌ها، پرسش‌های تغییر برانگیز و قوی، مقابله با سکوت، هوش محاوره‌ای (CiQ)، احساسی شدن، تمرین: تغییر حالت، پاسخ مربیان به نظرسنجی، نتیجه، در مرحله چهارم آنچه شما با خود به مربیگری می‌آورید، آفرینش یک حضور مربیگرانه، بستن قرارداد، رابطه هم - مربیگری چگونه است؟ دستورالعمل‌ها، تعیین هدف، تمام مدل‌های مهم مربیگری، استفاده از ابزارهای کمکی در مربیگری VARK، زمان خداحافظی، تمرین: ساعت‌های بیشتر، ترجمه و در مرحله پنجم: اصول اخلاقی در مربیگری، چارچوب اخلاقی شما، تبادل اطلاعات، یادداشت برداری، ایجاد فضا برای سیستم ارزشی در مراجع، اصول اخلاقی و استانداردهای حرفه‌ای، فرآیند حامی گری، مربیگری درون سازمان، ارزیابی محدودیت‌ها، نظارت بر مربیگری (سر مربیگری)، تمرین: صدور بیانیه مأموریت و نتیجه تبیین شده است.

در متن پشت این کتاب آمده است؛

موضوع اصلی مربیگری ایجاد فضایی است که مراجع بتواند در آن توانایی‌های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کند، نویسنده این کتاب بر این اساس مدلی براساس سرواژه‌های کلمه فضا در زبان انگلیسی پدید آورده است و به زبان ساده فرآیند مربیگری را توضیح داده است.

نویسنده در ابتدا موضوع خود و خودآگاهی را شکافته است چراکه اعتقاد دارد بدون شناخت مربی از خود، بین او و مراجعانش تعارض به وجود خواهد آمد. در مرحله دوم به مکان فیزیکی یا مجازی جلسه مربیگری پرداخته است و به راهنمایی در مورد آن پرداخته تا جلساتی اثرگذارتر برگزار شود. توجه به مراجع بخش سوم مدل است و راهنمایی‌هایی جهت حداکثرسازی آمادگی مربی جهت تمرکز بر مراجع آورده شده است. در بخش چهارم سبک‌های مربیگری توضیح داده شده است و اینکه سبک مربیگری چگونه باید انتخاب شود. در نهایت هم اخلاقیات مربیگری توضیح داده شده است.

همچنین به مدل‌های مفید زیادی از جمله پنجره جو - هری، سبک‌های یادگیری، تست‌های شخصیت، چرخ زندگی، روش‌های پرسشگری، هوش محاوره‌ای، مباحثی از برنامه ریزی عصبی - کلامی در این کتاب اشاره شده است که می‌تواند موجب اثرگذاری بیشتر مربیان شود.

نقطه درخشان کتاب، ایجاد رابطه مؤثر با مراجع به کمک انتخاب سبک مربیگری مؤثر است. رعایت اخلاقیات حفظ اسرار و توجه به استانداردهای حرفه‌ای مربیگری موضوع دیگری است که نویسنده به آن پرداخته است. در نهایت هم مواردی نظیر توجه به حامیان و مربیان درون سازمانی اشاره شده است. منابع تکمیلی برای مطالعه بیشتر هم توسط نویسنده معرفی شده است.

کتاب مربیگری پیشرفته نوشته لین والی و ترجمه فرشید عبدی در ۱۱۰ صفحه توسط انتشارات پیدایش مدام منتشر شده است.

کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری

کتاب مدیریت ارتباط با مشتری خودآموزی سرشار از نکات و استراتژی‌ها در خصوص جذب، توسعه، ارزش دهی و حفظ مشتریان در یک محیط چند کاناله

نوشته مشترک دیوید الکساندر و چارلز ترنر و ترجمه فرشید عبدی در هشت فصل منتشر شده است که می‌توان به مقدمه مترجم، مقدمه نویسندگان، فصل اول: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری، فصل دوم: پیشران‌های مدیریت ارتباط با مشتری، فصل سوم: چارچوب مدیریت ارتباط با مشتری، فصل چهارم: مضمون‌ها و نقاط شروع متفاوت مدیریت ارتباط با مشتری، فصل پنجم: نقش‌های متفاوت در برنامه مدیریت ارتباط با مشتری، فصل ششم: برنامه ریزی برای استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، فصل هفتم: استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، فصل هشتم: روش‌های مدیریت پروژه اشاره کرد.

در مقدمه مترجم بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار به دنبال حل مسائل مربوط به مشتریان هستند و در این راه، به وجود سیستم CRM پی می‌برند؛ مدیران؛ افرادی پرمشغله هستند و به همین دلیل می‌بایست منابعی برای آنها تهیه شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اطلاعات مفید و مؤثر در اختیارشان قرار گیرد. در این راستا این کتاب به منظور رفع این نیاز و ارائه اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری تهیه شده است.

همچنین در مقدمه نویسندگان مطرح شده است که داشتن مشتریان مناسب برای هر کسب و کاری حیاتی است. تأثیر مشتریان خوب را بر موفقیت شرکت‌ها غیرقابل انکار است. یک استراتژی اثربخش در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند تأثیر زیادی بر ارتقای سودآوری، رشد درآمد و پایداری کسب و کار داشته باشد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری را از سطح استراتژیک تا مرحله استقرار کامل درک کنید.

در فصل اول نگاهی کلی به مدیریت ارتباط با مشتری دارد و توضیح می‌دهد که مدیریت ارتباط با مشتری در پی چیست؟ چه دانش و آگاهی‌هایی فراهم می‌کند و چه منافعی را به دنبال دارد؟ تبیین شده است؛ در فصل دوم شرح داده شده است که مشکلات اساسی را که بر روی روابط شما و مشتری تأثیر می‌گذارد بررسی می‌کند و فهرستی از پرسش‌ها و نکاتی را ارائه می‌دهد که حتماً باید به آنها توجه داشته باشید. در فصل سوم به این نکته اشاره دارد که شناخت دقیق مشتریان، اهداف و ارزش‌های آنها می‌بایست مبنای اصلی استراتژی CRM باشد. این فصل اشاره دارد که توانایی‌های فردی افزایش یافته و از کانال‌های رایج ارتباطی فراتر رفته است؛ این فصل به بررسی این تغییرات می‌پردازد و این موضوع که چرا سازمان‌ها باید به رویکرد فرد محور را بپذیرند.

همچنین در فصل چهارم دو مضمون اصلی مدیریت ارتباط با مشتری یعنی مدل بین شرکتی B۲B و مدل بین شرکت و مصرف کننده نهایی B۲C را معرفی کرده و اطلاعاتی را که برای مدیریت مؤثر آنها لازم دارید، تشریح می‌کند.

در فصل پنجم میزان مشارکت واحدهای درون سازمانی را در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری توضیح می‌دهد و تأکید زیادی بر روی نقش‌های بازاریابی، فروش و فناوری اطلاعات دارد که محل شکست بسیاری از برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری هستند؛ به علاوه بر اهمیت آگاهی دادن و کسب حمایت سرمایه گذاران خارج از سازمان تأکید دارد.

در فصل ششم این کتاب به عنوان یک راهنمای گام به گام معرفی می‌کند که ۵ مرحله کلیدی برنامه ریزی استقرار مدیریت ارتباط با مشتری - شامل ممیزی، ارزیابی ارزش مشتریان، تعریف چشم انداز، تعیین محدوده مدیریت ارتباط با مشتری و تعریف اقدامات اجرایی در آن شرح داده می‌شود.

در فصل هفتم عناصر متفاوت در برنامه استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، نقش اعضای تیم و مدیریت سیستم را که مسئول استقرار CRM است توصیف می‌کند، عوامل کلیدی موفقیت را تعریف کرده و چک لیست مفیدی را ارائه می‌کند.

در فصل هشتم نکات مفیدی برای انتخاب روش‌های مدیریت پروژه براساس مقیاس و محدوده پروژه یا سیستم یا استفاده به ارائه روش‌های ترکیبی می‌پردازند.

در پشت متن این کتاب آمده است:

مدیران افرادی پرمشغله هستند و به همین دلیل می‌بایست منابعی برای آنها تهیه شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اطلاعات مفید و مؤثر در اختیارشان قرار گیرد. کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری CRM به عنوان خودآموزی سرشار از نکات و استراتژی‌ها در خصوص جذب، توسعه، ارزش آفرینی و حفظ مشتریان در محیطی چند کاناله، کتاب کوچکی است که اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری ارائه می‌دهد و تا حد زیادی می‌تواند خلأ آگاهی‌های مدیران را برطرف کند.

این کتاب به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد که می‌توان به این پرسش‌ها اشاره کرد؛ پیشران‌ها و محرک‌های استفاده از CRM چه هستند؟ چگونه مشتریان را بشناسیم و دسته بندی کنیم؟ چگونه برای این سیستم‌ها برنامه ریزی کنیم؟ چگونه پروژه‌های CRM را کنترل کنیم؟ مشتریان امروزی چه ویژگی‌های متفاوتی دارند؟ چگونه باید مضمون‌های CRM را مدیریت کرد؟ چگونه این سیستم را استقرار دهیم؟

کتاب مدیریت ارتباط با مشتری نوشته مشترک دیوید الکساندر و چارلز ترنر و ترجمه فرشید عبدی در ۱۱۰ صفحه توسط انتشارات پویش مدام منتشر شده است.

منبع: مهر

543890

سازمان آگهی های پرسون