علم در کنار نوآوری مورد حمایت دولت است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان گفت: نوآوری و بحث علم یکی از وظایف دولت است که بایستی آن را به منصه ظهور برساند.
تصویر علم در کنار نوآوری مورد حمایت دولت است

به گزارش سایت خبری پرسون، مرتضی شهامی عصر امروز (۱۹ مهرماه) در نشست خبری اولین رویداد ملی زیتون با اشاره به اینکه تجهیز به علم، قدرت را به همراه دارد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارها نیز این است که در عرصه عمومی کشور علم را پیاده کنیم.

وی افزود: می‌توان گفت یکی از راه‌های کاربردی دست‌یابی به علم یعنی بهترین راهکار برای به نتیجه رسیدن ‌آن، برگزاری رویدادها است‌.

این مسئول با اشاره به مزیت برگزاری رویدادها، ادامه داد: تا می‌توانیم باید از این رویدادها برگزار کنیم و باید از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود.

شهامی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی یکی از ظرفیت‌ها در استان محسوب می‌شود، اذعان کرد: این رویدادهای خوبی که در زنجان برگزار شد حاصل تلاش جمعی بود؛ در واقع این مسئله سبب تقویت نقاط قوت و حل نقاط ضعف می‌شود.

شهامی با بیان اینکه اگر برگزاری رویدادها به لحاظ کیفی و کمی پیش رود به نقطه موفقیت خواهد رسید، درباره میزان رضایت از حوزه پارک‌داری از استان، گفت: از شرایط موجود در حوزه پارک‌داری و نوآوری در استان راضی نیستیم و معتقدیم اکوسیستم نوآوری باید رشد یابد.

وی با اشاره به روند رو به جلو پارک‌داری استان و رسیدن به نقطه مطلوب، تشریح کرد: باید تلاش شبانه‌روزی کنیم تا شاهد یک جهش باشیم چرا که استان در برخی شاخص‌ها برتر است و این به این معنی نیست که خود را به تنبلی بزنیم.

این مسئول با بیان اینکه هیچ رتبه برتری برای ما کافی نیست و همیشه باید بیشتر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: تاکید من همواره بر ایجاد مراکز نوآوری توسط بخش خصوصی بوده است؛ در کل تلاش خود را برای حمایت از مجموعه انجام می‌دهیم.

در ادامه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تولید زیتون در کشور است و امسال اولین رویداد ملی زیتون را برگزار می‌کند.

روح‌الله حسنی با بیان اینکه این رویداد در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۷ مهرماه و ۲ آبان ماه جاری در پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تصفیه پساب ناشی از فرآوری زیتون، مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌های زیتون، استفاده از فناوری سنجش از راه دور برای تشخیص کمبود عناصر گیاه و بیماری‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت باغ زیتون GIS, SDI و ...، تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی کشت شده در شهرستان طارم، زمان برداشت مناسب و دستگاه‌های مناسب برداشت میوه زیتون، فرآیند استحصال روغن و حفظ کیفیت روغن تولید شده، روش‌های نوین فرآوری زیتون کنسروی از جمله چالش هایی است که برگزاری این رویداد لحاظ شده است.

منبع: ایسنا

533394