اتریوم در خطر سقوط به ۱،۰۰۰ دلار! سطوح مقاومتی و حمایتی مهم کدامند؟

اتریوم (ETH) با کاهش بیش از ۱۰ درصدی قیمت خود در هفته گذشته و سقوط به سطح ۱،۶۵۰ دلار، عملکرد ضعیفی را از خود نشان می‌دهد.
تصویر اتریوم در خطر سقوط به ۱،۰۰۰ دلار! سطوح مقاومتی و حمایتی مهم کدامند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته تحلیلگران تکنیکال، نمودار اتریوم ضعیف به نظر می‌رسد و احتمال اصلاح ۴۵ درصدی نسبت به سطوح فعلی وجود دارد.

در همین راستا، علی مارتینز، تحلیلگر محبوب، می‌نویسد:

سقوط به زیر محدوده ۱،۶۰۰ تا ۱،۵۵۰ دلار، ممکن است زمینه را برای اصلاح ۳۷ تا ۴۵ درصدی اتریوم، برای هدف قرار دادن سطح ۱،۰۰۰ دلار، فراهم کند.

eth-price-heading-to-1000-if-it-drops-under-this-level-will-ethereum-etf-save

فاندامنتال‌های شبکه اتریوم هم نشانه‌هایی از ضعف را نشان می‌دهند. برای مثال، میانگین ماهانه آدرس‌های فعال اتریوم کمتر از میانگین سالانه است که نشان‌دهنده فعالیت محدود در شبکه است. لازم به ذکر است که این شاخص، یکی از رایج‌ترین معیارها برای ارزیابی سلامت شبکه است.

پس از سقوط قیمت در روز پنج‌شنبه هفته گذشته، قیمت اتریوم شاهد بهبودی نسبی بود؛ زیرا گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی اتریوم چراغ سبز نشان می‌دهد و این محصول احتمالاً تا ۱۲ اکتبر فعال خواهد شد.

با این حال، داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که نهنگ‌های اتریوم از این خبر استقبال نکرده‌ و به تخلیه دارایی‌های خود ادامه داده‌اند. طبق گزارش‌ها، نهنگ‌هایی که دارای ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کوین هستند، از ۱۴ جولای تا ۱۸ آگوست، ذخایر اتریومی خود را ۱٫۱۲ میلیون کوین کاهش داده‌اند.

دشوار است که بگوییم آیا به زودی جریان به نفع سرمایه‌گذاران اتریوم خواهد بود یا خیر. اما، تأیید ETF آتی اتریوم مطمئناً می‌تواند منجر به رشد مشارکت نهادی در بلندمدت شود. در حال حاضر، باید منتظر ماند و دید که آیا ETH می‌تواند سطوح بالاتر از ۱،۶۰۰ دلار را حفظ کند یا خیر.

منبع: رمزارز نیوز

507721