استخدام معلمان بازنشسته‌ بالاخره انجام می‌شود یا نه؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال آخرین سالی است که آزمون دانشگاه فرهنگیان از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود.
تصویر استخدام معلمان بازنشسته‌ بالاخره انجام می‌شود یا نه؟

به گزارش سایت خبری پرسون، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص کمبود نیروی خدماتی و برنامه آموزش و پرورش برای جذب نیروی خدماتی در مدارس اظهار کرد: کمبود ما در نیروی خدماتی مدارس خیلی زیاد است. در این راستا، وزیر صحبت‌های لازم را با رئیس جمهوری انجام داده‌ و امیدواریم به نتیجه برسد؛ البته اینکه برای این امر تا چه اندازه مجوز گرفته‌اند را پس از نهایی شدن باید شخص وزیر اعلام کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا امسال نیز مدیر و ناظم موظف به تدریس در کلاس‌ها هستند، توضیح داد: اگر کمبود نیرو داشته باشیم، مجبوریم از هر روشی استفاده کنیم تا کلاس‌ها را خالی نگذاریم. دانش آموز نباید بدون معلم باقی بماند. اگر کمبود نداشته باشیم از این ظرفیت استفاده نمی کنیم و مدیران و ناظم‌ها برای کار مدیریتی خود آزاد تر می شوند. اگر هم کمبود پیدا کنیم مجبوریم زحمت این عزیزان را زیاد کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند امسال آن دسته از بازنشستگان آموزش و پرورش که رتبه ۳ به بالا دارند برای همکاری و جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شوند اما وزیر آموزش و پرورش این موضوع را تایید نکردند، بالاخره امسال کدام بازنشسته‌ها به کار گرفته می‌شوند، تصریح کرد: این‌ها در اختیار آقای وزیر است. حرف آقای وزیر هم حرف اول و آخر در وزارتخانه است و هرچه زیر نظر وی باشد، دنبال می‌شود.

لاشکی در عین حال با بیان اینکه امسال آخرین سالی است که آزمون دانشگاه فرهنگیان از طریق سازمان سنجش برگزار می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر پس از برگزاری آزمون، آموزش و پرورش ۱۰ روز بیشتر فرصت برای گزینش افراد ندارد تا متوجه شود این فرد به درد معلمی می‌خورد یا خیر. شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای در ۲۲ فروردین امسال دارد که طبق آن اجازه برگزاری آزمون اختصاصی به ما داده شده است.

وی ادامه داد: یعنی ما اعلام می کنیم تعداد مشخصی معلم می خواهیم و برای این تعداد آزمون اختصاصی برگزار می کنیم. در این بین ممکن است فرآیند ارزیابی، معاینات پزشکی و مصاحبه ما ۴ ماه هم طول بکشد. به همین خاطر از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان را بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مستقل برگزار می کنیم. از طرفی این امر برای دوستان سازمان سنجش هم راحت تر است و دیگر برایشان دردسر نیست که بخواهند نتایج را اعلام کنند اما منتظر اتمام گزینش ما باشند. فصل الخطاب ما برای جذب نیرو از سال آینده یعنی ۱۴۰۳، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

منبع: ایسنا

507412