کاشان به شهر نمونه ایمن ترافیکی کشور انتخاب شد

نماینده سازمان جهانی بهداشت از انتخاب کاشان به عنوان شهر "نمونه ایمن‌ترافیکی" کشور خبر داد.
تصویر کاشان به شهر نمونه ایمن ترافیکی کشور انتخاب شد

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید سوری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشان به شهر نمونه ایمن ترافیکی کشور انتخاب شد، اظهار داشت: سوانح ترافیکی از جمله دغدغه‌هایی است که کمتر خانواده‌هایی وجود دارد که در این باره آسیب ندیده باشند.

وی ضمن اشاره به سوانح و حوادث بالای رانندگی در کشور افزود: همه فامیل ما دور یا نزدیک از سوانح رانندگی آسیب دیدند و از این رو شاخص آسیب ناشی از حوادث رانندگی در کشور ما یکی از نامطلوب‌ترین شاخص‌ها در میان کشورهای دنیا است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ضمن اشاره به کاهش آمار سوانح رانندگی نسبت به سال‌های گذشته ابراز داشت: با وجود اقدامات صورت گرفته لازم است تا با راهکارهای نوین از بروز حوادث ترافیکی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه هفت درصد از تولید خالص ملی کشور صرف سوانح ترافیکی می‌شود، گفت: لازم است تا از تجارب موفق جهانی به خوبی استفاده کنیم و زمان آزمون و خطا به پایان رسیده است.

سوری تصریح کرد: آنچه که در کاشان برای اولین بار در کشور در این منطقه اجرایی می‌شود، طرحی در حوزه ترافیکی اجرایی می‌شود و هدف آن است که در یک شرایط عادی و طبیعی و مجموعه واقعی که مردم در آن زندگی می‌کنند بهترین درس‌های حوزه ترافیکی را بومی‌سازی و سپس در کل کشور گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته شاهد افزایش 15 درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته نسبت به سال یک هزار و 400 داشتیم، تاکید کرد: تجربه مرگ و میر سوانح ترافیکی موضوع همه ساله است و متاسفانه جمعیت مولد کشور غالب افراد حادثه‌دیده و فوتی ناشی از حوادث رانندگی است.

منبع: تسنیم

507078