روزانه هر نفر در شهر اصفهان چقدر در ترافیک وقت تلف می کند؟

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: وقت کشی در ترافیک، معضلی است که در شهر اصفهان وجود دارد. روزانه 50 دقیقه برای هر نفر در ترافیک شهر اصفهان وقت کشی محاسبه می شود.
تصویر روزانه هر نفر در شهر اصفهان چقدر در ترافیک وقت تلف می کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ازاصفهان:رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهارداشت: یکی از بخش‌های عملیاتی، انضباط عبور و مرور و پیشگیری از تصادفات است. وقت کشی در ترافیک، معضلی است که در شهر اصفهان وجود دارد. روزانه 50 دقیقه برای هر نفر در ترافیک شهر اصفهان وقت کشی محاسبه می شود.

وی افزود: اصناف زیادی در شهرهای اصفهان و کاشان وجود دارند، که باعث تراکم ترافیک می‌شوند. اصنافی که در مقاطع زمانی کم، تقاضای عبور و مرور زیاد دارند، مثلاً یک مدرسه، بیمارستان و پیتزا فروشی که برای تقاضای خود پارکینگ ایجاد نکرده‌اند، مشکل ترافیکی ایجاد می‌کنند.

زارع گفت: برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هشدار نامه‌ای به این اصناف داده‌ایم مبنی بر اینکه یک نفر را بگذارند تا ترافیک را کنترل کند، خوشبختانه بعضی از این اصناف اجرا کردند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان بیان کرد: لازم است اعلام کنیم با دستور قضائی اصنافی که این دستور را اجرا نکنند، پلمپ می کنیم و با قدرت اجازه نمی دهیم این تراکم ترافیکی مردم را به زحمت بیاندازد.

وی از مردم خواست: با گزارش کردن اینگونه مزاحمت های ترافیکی کمک کنند تا بررسی کنیم و اقدام لازم را انجام دهیم تا بتوان وقت کشی در ترافیک را کاهش داد.

زارع خاطرنشان کرد: پارک‌های خیابانی، معضل ترافیکی دیگری است که با رفتار غلط بعضی از شهروندان ایجاد می شود. پارک های خیابانی و حاشیه ای باید عادلانه بین مردم تقسیم شود و با هر روشی باید مدیریت شود، تا باعث کاهش وقت کشی شود. پارک دوبل و اشغال راست‌گردها باعث ترافیک می شود که نیاز به آموزش بیشتر دارد. گردش و تغییر مسیر ناگهانی هم باعث ترافیک و هم باعث تصادف می شود. همه این موارد از علل وقت کشی در ترافیک است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان همچنین تقاضای زیاد سفر در یک نقطه از شهر را ناشی از شهرسازی غلط دانست و یادآور شد: خدمات نباید در یک نقطه متمرکز باشد. وجود بازار، مطب پزشکان و ابنیه تاریخی در بعضی از خیابان ها باعث تراکم ترافیک می شود. این موارد از مشکلات اساسی و اصولی اصفهان است که باید در دراز مدت اصلاح شود.

وی گفت: عدم توجه و رعایت طرح زوج و فرد هم می تواند یکی از علل وقت کشی باشد که اگر شهروندان گرامی رعایت کنند، می تواند بخشی از مشکلات در این زمینه را حل کند.

منبع: فارس

611890