سوسیس و کالباس قاتل خطرناک سلامتی

خوردن مداوم سوسیس و کالباس می‌تواند منجر به چاقی و افزایش وزن و همچنین چربی خون شود.
تصویر سوسیس و کالباس قاتل خطرناک سلامتی

به گزارش سایت خبری پرسون، بی‌شک سوسیس و کالباس جزو خوشمزه‌ترین غذاهای آماده و نیمه‌آماده است که از پیر و جوان و کودک همه به خوردن آن علاقه دارند. قطعاً همگان از مضرات بی‌اندازه زیاد این خوراکی‌های خوشمزه و وسوسه‌انگیز باخبرند اما طعم و عطر خوشایند این غذاها آن‌قدر لذت‌بخش است که نمی‌توان از خوردن‌شان چشم پوشید. بارها و بارها مقالات و حتی اخبار زیادی درباره نحوه تولید این خوراکی‌های خوشمزه در رسانه‌ها منتشر شده است اما همچنان این غذاهای نیمه‌آماده در سفره بسیاری از افراد جای دارند و بیشتر از چند بار در هفته مصرف می‌شوند.

مضرات مصرف سوسیس و کالباس بارها از سوی پزشکان تایید و اطلاع‌رسانی شده است اما چه چیزی در این مواد غذایی خوشمزه وجود دارد که برخلاف طعم لذیذشان، برای سلامت بدن مضرند و با مصرف مداوم آنها چه خطراتی در کمین سلامت ماست؟

خطر مضرات سوسیس و کالباس را جدی بگیرید!

آیا تا به حال در زمان مصرف سوسیس و کالباس به این فکر کرده‌اید که این محصولات از چه موادی تولید شده‌اند؟ توجه داشته باشید که تمام محصولات توسط کارخانه‌های معتبر تولید نشده‌ و نظارت‌های کیفی روی آنها انجام نمی‌شود. با وجود ضرر های فراوان برخی از آنها داری مجوز سازمان غذا و دارو ( مجوزی با نمادی مشابه سیب سلامت) هستند که خود این موضوع اعتبار این گونه از مجوز ها را زیر سوال می‌برد!

هم چنین به خاطر استفاده از مواد نگهدارنده، مصرف آنها برای سلامتی بدن بسیار خطرناک است. مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس و فرآورده‌هایی که در تولید آنها از مواد نگهدارنده استفاده شده، سیسستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب افزایش چربی اشباع شده و در نتیجه هجوم کلسترول بد در بدن می‌شود و باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و‌ سرطان‌ها می‌گردد. از مضرات سوسیس و کالباس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف سوسیس فشار خون را افزایش می‌دهد

از مضرات سوسیس و کالباس می‌توان به افزایش فشار خون اشاره کرد. طبق نظریه کارشناسان تغذیه، نمک موجود در سوسیس تاثیرات بدی روی سلامتی بدن می‌گذارد. طبق تحقیقات انجام شده در کشور انگلیس روی نمک موجود در گوشت تازه، گوشت منجمد و سوسیس، متوجه شدند نمک موجود در 246 محصول مختلف سوسیس که در این کشور وجود دارد، بیش تر از یک پاکت چیپس است!!

طبق مطالعات انجام شده مصرف پنجاه گرم محصولات فرآوری شده مثل سوسیس، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را 42 درصد و دیابت را 19 درصد افزایش می‌دهد. شاید تصور کنید که محصولات گران، سالم تر هستند و سلامتی بدن را تهدید نمی‌کنند؛ در حالیکه اصلا اینطور نیست حتی ممکن است نمک موجود در این محصولات نیز بیشتر باشد.

.مصرف بیش از حد سوسیس موجب بالا رفتن فشار خون شده و خطر ابتلا به سکته مغری و قلبی، بیماری‌های کلیوی و پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. حتما در سنین پایین کودکان را از مضرات سوسیس و کالباس آگاه کنید تا در آینده سلامتی آنها تهدید نشود.

مصرف سوسیس و کالباس، اثرات بدی روی پوست می‌گذارد

سوسیس و کالباس از جمله مواد غذایی هستند که به خاطر طعم و مزه خوشمزه، محبوبیت زیادی در بین تمام افراد دارند. مطمئنا اگر از مضرات سوسیس و کالباس آگاه بودید؛ آنها را از سبد خریدتان حذف کرده و محصولات طبیعی و تازه را جایگزین می‌کردید. تمام محصولاتی که مواد نگهدارنده دارند، یک‌عامل تهدیدکننده برای سلامتی بدن محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس اثرات بدی روی پوست شما می‌گذارد.

یکی از عوارض مصرف محصولات فرآوری شده، ایجاد کهیر روی پوست است که تاثیر بسیاری در زیبایی فرد دارد. البته در مواردی هم ممکن است باعث خارش و بروز بیماری‌های حاد پوستی شود. مصرف محصولات فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس به خاطر ادویه‌های مخصوص، مواد نگهدارنده و افزودنی ها برای افرادی که سابقه بیماری‌های پوستی، خارش و کهیر دارند، اصلا توصیه نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این افراد مواد غذایی طبیعی و بدون مواد نگهدارنده را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

مصرف سوسیس و کالباس خطر بروز سرطان مثانه را افزایش می‌دهد

متاسفانه امروزه آمار سرطان در کشورمان افزایش یافته و یکی از دلایل آن، مصرف مواد غذایی ناسالم است که محصولات فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس در این دسته قرار می‌گیرند. طبق گفته کارشناسان تغذیه مصرف این محصولات خطر ابتلا به سرطان مثانه را سی درصد افزایش می‌دهد. در واقع نمک‌های موجود در این مواد غذایی مثل نیتریت سدیم و نیترات سدیم، موجب افزایش اسید معده شده و در فرآیند هضم و جذب، باعث تشکیل مواد سرطانی می‌شود.

مصرف سوسیس و کالباس خطر ابتلا به بیماری‌های ژنتیکی را افزایش می‌دهد

توجه داشته باشید که بیماری‌های ژنتیکی دو دسته هستند که دسته اول از پدر و مادر به ارث می‌برند و دسته دوم به خاطر جهش ژن در فرد ایجاد می‌شود. دو سوم افرادی که به آکندروپلازی مبتلا می‌شوند( کوتاهی قد) به خاطر جهش ژن است. هم چنین هموفیلی، یک سوم به خاطر جهش ژن ایجاد می‌شود. در واقع مصرف مواد غذایی فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس موجب فعال شدن رادیکال‌های آزاد در بدن شده که می‌تواند موجب جهش ژن شود. هم چنین برخی از سلول‌های سالم را به سلول‌های سرطانی تبدیل کند. مصرف مواد غذایی سالم تاثیر بسیاری در سلامتی بدن و رفتار ژن‌ها دارند.

سوسیس و کالباس دشمن قلب

یکی از مضرات سوسیس و کالباس افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است. گوشت‌های فرآوری شده مثل همبرگر، کالباس، سوسیس و ژامبون دشمن قلب هستند و باید از مصرف آنها خودداری کنید. متاسفانه برخی از افراد به مضرات سوسیس و کالباس توجه ای نمی‌کنند و در آینده به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‌شوند. برای داشتن بدنی سالم باید مواد غذایی تازه و طبیعی مصرف کنید. حتی اگر نمی‌توانید محصولات فرآوری شده را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف کنید؛ مصرف آنها را کاهش دهید.

کلام آخر

برای اینکه در دوران میانسالی از بروز بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی، فشار خون، سرطان‌ها و غیره در امان باشید؛ باید برنامه غذایی سالمی داشته باشید. فروشگاه اینترنتی مای گیلا با هدف عرضه محصولات سالم و طبیعی خطه شمال فعالیت خود را آغاز کرده است. تمام محصولات این فروشگاه بدون مواد افزودنی هستند و هیچ‌گونه خطری برای سلامتی بدن ندارند. شما می‌توانید انواع مواد غذایی و ادویه‌ های باکیفیت را از فروشگاه مای گیلا خریداری کرده و از طبیعی بودن آنها خیالتان راحت باشد. استفاده از محصولات باکیفیت و طبیعی مطمئنا طعم غذای شما را خوشمزه‌تر خواهد
کرد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از مضرات سوسیس و کالباس و محصولات فرآوری شده آشنا کنیم. همانطور که مطالعه کردید مواد نگهدارنده و مواد افزودنی موجود در این محصولات، سلامتی بدن را تهدید می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم مواد غذایی طبیعی و سالم را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و با تغییر برنامه غذایی، از همین امروز زندگی سالمی را برای خود و اعضای خانواده رقم کنید.

505159