رئیس اداره میراث‌فرهنگی نائین خبر داد؛

اهدای ۱۰۰ اثر ارزشمند تاریخی به اداره میراث فرهنگی نائین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از اهدای ۱۰۰ اثر ارزشمند تاریخی به اداره میراث فرهنگی نائین خبر داد.
تصویر اهدای ۱۰۰ اثر ارزشمند تاریخی به اداره میراث فرهنگی نائین

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود مدنیان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان نائین تشویق دوستداران میراث‌فرهنگی برای اهدای آثار نفیس و ارزشمندی است که در اختیار دارند تا بدین‌وسیله نسل‌های آینده بتوانند از این میراث ارزشمند تاریخی کشور خود بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اهدای نزدیک به ۱۰۰ اثر ارزشمند تاریخی شامل کتب خطی و چاپ سنگی با موضوعات ادبی، تاریخی، قرآن کریم و همچنین تعدادی اسناد ارزشمند تاریخی توسط محمود چاوشیان نائینی، یکی از پیشکسوتان میراث‌فرهنگی شهرستان، نمایشگاهی از آثار ارزشمند اهدایی این پیشکسوت در محل موزه مردم‌شناسی کویر نائین به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نائین از برگزاری مسابقه نقاشی در این هفته خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل در سطح شهرستان کویری نائین به عنوان دروازه کویر مرکزی ایران، آشنایی کودکان و نسل‌های نوجوان ایرانی با میراث فرهنگی به‌عنوان سند هویت جمعی آن‌ها است.

وی ادامه داد: هم‌زمان با هفته پاسداشت میراث‌فرهنگی، مسابقه نقاشی با عنوان «میراث تاریخی ما» ویژه کودکان و نوجوانان این شهر تاریخی در محل مسجد جامع این شهرستان با قدمتی بیش از ۱۲۰۰ سال برگزار شد.

مدنیان افزود: در این مسابقه نونهالان نائینی، برداشت خود را از این مسجد تاریخی و کهن در قالب نقاشی به تصویر کشیده و در پایان از برگزیدگان این مسابقه توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تقدیر شد.

منبع: مهر

487574