۲ عامل مهمی که می‌توانند قیمت اتریوم را به بالاتر از ۲ هزار دلار برسانند!

اتریوم به عنوان یکی از رمزارزهای پیشرو در بازار، در طول سال‌ها شاهد رشد زیادی بوده است.
تصویر ۲ عامل مهمی که می‌توانند قیمت اتریوم را به بالاتر از ۲ هزار دلار برسانند!

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از سایت بی‌این‌کریپتو، در حال حاضر، پس از تلاش ناموفق دیگری برای عبور از محدوده 2000 دلار در این هفته، قیمت اتریوم در حدود 1930 دلار تثبیت شده است. در حالی که داده‌های درون زنجیره‌ای نشان‌دهنده کاهش عرضه اتریوم هستند، تأثیر سیگنال صعودی افزایش استیکینگ این رمزارز هنوز در پرایس اکشن آن منعکس نشده است.

از زمان تکمیل ادغام اتریوم 2 در آوریل 2023، این ارز دیجیتال شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای در فعالیت استیکینگ بوده است. اما افزایش مداوم فعالیت استیکینگ اتریوم 2 باعث جهش قابل‌توجهی در قیمت اتریوم، آنطور که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند، نشده است.

طبق گفته تیم تحلیلی گلس‌نود، استیکینگ اتریوم در ماه می 2023 به بالاترین حد خود رسید. اما ماه گذشته، سرمایه‌گذاران به استیک بیشتر ادامه دادند. نمودارها نشان می‌دهند که بین 1 ژوئن و 4 ژوئیه، دارندگان اتریوم یک میلیون توکن اضافی را قفل کردند، که کل اتریوم‎های استیک‌شده را به حدود 30.6 درصد از کل عرضه در گردش می‌رساند.

فشار عرضه معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که عرضه یک دارایی محدود یا کم باشد. این امر اغلب منجر به افزایش نجومی قیمت‌، به دلیل مشکلات موقت در به دست آوردن آن دارایی می‌شود. هنگامی که استیکینگ یک رمزارز افزایش می‌یابد، عرضه توکن‌های موجود برای انجام سفارشات بازار به نسبت کاهش می‌یابد. اگر این شرایط ادامه‌دار باشد، می‌تواند منجر به کاهش عرضه و در نتیجه رشد قیمت شود.

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر عرضه خالص اتریوم تأثیر می‌گذارد، نرخ توکن‌سوزی است. در ماه می سال 2023، اتریوم شاهد افزایش نرخ تو‌کن‌سوزی به دلیل ظهور پپه، میم‌کوین با تم قورباغه بود. در آن زمان، حدود 14600 اتریوم در 5 می سوزانده شد و میلیون‌ها دلار از بین رفت. با افزایش نرخ توکن‌سوزی، اتریوم بیشتری از گردش خارج می‌شوند و کمبود عرضه به نوبه خود، باعث افزایش قیمت می‌شود.

در این میان، خریداران اگر بتوانند از نقطه عطف 2000 دلار عبور کنند، شانس خوبی برای تداوم تسلط خود بر بازار خواهند داشت. اولین حمایت قیمتی در حدود 1850 دلار است، جایی که 6.27 میلیون سرمایه‌گذار که 13.41 میلیون اتریوم را با قیمت متوسط 1867 دلار خریداری کرده‌اند و می‌توانند از افت بیشتر جلوگیری کنند. اما اگر این سطح حمایتی شکسته شود، احتمالاً اتریوم به سمت 1750 دلار کاهش می‌یابد.

با این وجود، اگر کاهش عرضه اتریوم در بازار ادامه داشته باشد، این ارز دیجیتال در نهایت می‌تواند مقاومت 2000 دلاری را شکسته و به سمت 2700 دلار پیش برود.

منبع: رمزار نیوز

492276