رکوردشکنی جدید اتریوم بعد از دو سال!

ارزش بازار اتریوم برای اولین‌بار از فوریه سال 2021 از تمام آلت کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال فراتر رفته است.
تصویر رکوردشکنی جدید اتریوم بعد از دو سال!

به گزارش سایت خبری پرسون و بر اساس داده‌های موجود، اتریوم با ارزش بازار فعلی 217.9 میلیارد دلاری خود، از همه آلت کوین‌های دیگر، از جمله کاردانو، سولانا و دوج کوین، پیشی گرفته که این مورد در دو سال گذشته برای اولین بار رخ می‌دهد.

در همین حال، از تاریخ 20 ژوئن، بیت کوین با ارزش بازار بیش از 559 میلیارد دلاری خود، تقریباً 50 درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را که در حال حاضر 1.13 تریلیون دلار است، به خود اختصاص داده است.

افزایش سرمایه‌گذاری در بازار اتریوم را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد. یکی از عوامل مهم، مزیت اول بودن آن است، مشابه بیت کوین. اتریوم به عنوان اولین پلتفرمی که قراردادهای هوشمند را پیاده‌سازی کرده و با قابلیت اطمینان بالا کار می‌کند، استقبال گسترده‌ای را به دست آورده است. این بلاکچین، پروژه‌هایی مانند Aave و Maker را که میلیاردها دارایی رمزارزی را مدیریت می‌کنند، شامل می‌شود.

علاوه بر این، تمرکززدایی و امنیت اتریوم آن را به پلتفرم اصلی برای فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تبدیل کرده است. به گزارش پلتفرم DeFiLlama، از 20 ژوئن، پروتکل‌های دیفای مستقر در شبکه اتریوم بیش از 25.2 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کنند که این مقدار، بیش از 50 درصد از کل دارایی قفل شده (TVL) در بخش دیفای را تشکیل می‌دهد.

از طرفی، امنیت اتریوم از طریق مشارکت بالای جامعه در نودهای اعتبارسنجی تقویت می‌شود. در حال حاضر، 623,096 ولیدیتور یا اعتبارسنج فعال در سراسر جهان وجود دارند که به طور میانگین 32.18 اتر به شبکه وام می‌دهند تا امنیت شبکه را تأمین کرده و فرصت اعتبارسنجی بلاک‌های اتریوم و دریافت پاداش را داشته باشند.

با افزایش سهم بازار اتریوم، ارزش بیت کوین نیز رو به افزایش بوده و برتری آن نیز افزایش می‌یابد. اخیراً میزان دامیننس بیت کوین برای اولین بار در دو سال گذشته از 50٪ گذشت. این امر، اهمیت بیت کوین را در حوزه ارزهای دیجیتال برجسته می‌کند.

در ایالات متحده، بیت کوین تنها دارایی رمزارزی شناخته‌شده است که به عنوان دارایی و کالا در نظر گرفته می‌شود که همین امر، برای این ارز دیجیتال موقعیت منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. این در حالی است که آلت کوین‌هایی مانند پالیگان (MATIC) و کاردانو (ADA)، بعد از ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مبنی بر اینکه اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند، در روزهای گذشته ضررهای دو رقمی را تجربه کردند.

منبع: رمزارز نیوز

490534