استقبال اسپانیایی زبان‌ها از شاهنامه

افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات شمع و مه با اشاره به استقبال از فروش مجموعه هفت جلدی شاهنامه از فروش ۴ هزار و ۳۰۰ نسخه‌ای این کتاب در مدت کوتاهی پس از انتشار در کشورهای اسپانیولی خبر داد.

تصویر استقبال اسپانیایی زبان‌ها از شاهنامه

به گزارش سایت خبری پرسون، افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات شمع و مه با اشاره به استقبال قابل توجه اسپانیایی زبان‌ها از مجموعه هفت جلدی شاهنامه به زبان اسپانیایی گفت:‌ چاپ دوم مجموعه هفت جلدی شاهنامه نیز رو به اتمام است و استقبال قابل توجهی در کشورهای اسپانیایی زبان از جمله مکزیک از این کتاب شد.

وی با اشاره به اینکه تور معرفی این کتاب که در کشورهای مختلف برگزار شد و تا مکزیک نیز ادامه داشت‌، گفت: مجموعه هفت جلدی شاهنامه با ترجمه «بئاتریس سلاس» به زبان اسپانیایی ترجمه و اشعار به نثر برگردان شده است. سلاس اسپانیایی‌الاصل و دکترای زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه سوربن پاریس و استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

شحنه‌تبار تصریح کرد: این مجموعه در پنج هزار صفحه منتشر شده و در مجموع 9 سال کار ترجمه،‌ ویراستاری و نمونه‌خوانی آن به طول انجامیده است. «خاویر ارنانزد»، دکترای زبان و ادبیات فارسی و اسپانیایی ساکن ایران و نازنین نوذری از اساتید زبان اسپانیایی کار ویراستاری و نمونه‌خوانی این اثر را انجام داده‌اند.

وی گفت: در مدت کوتاهی پس از شروع تور معرفی کتاب،‌ دو چاپ کتاب به اتمام رسید و تقریباً‌ 600 پکیج از کتاب در حدود 400 نسخه فروش رفته است. در مجموع 4 هزار و 300 جلد کتاب به فروش رفته است.

منبع: تسنیم

491088