ادعای رئیس جمهور اوکراین:

پوتین توانایی کنترل نیروهای خود را ندارد!

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در سخنانی به بررسی اوضاع جاری روسیه پرداخت و مدعی شد که پوتین با از دست دادن زمام امور توانایی کنترل نیروهای خود را ندارد!
تصویر پوتین توانایی کنترل نیروهای خود را ندارد!

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به بررسی اوضاع جاری روسیه پرداخت.

زلنسکی با اشاره به شورش ارتش خصوصی واگنر در روسیه، اعلام کرد که امروز، جهان، آشوب روسیه را دیده و نباید در قبال آن سکوت کند.

رئیس جمهور اوکراین، با سوءاستفاده از رخ‌دادهای کنونی روسیه ادعا کرد: اتفاقات روسیه به جهان ثابت می‌کند که این کشور در حال از دست‌دادن تسلط بر خاک خود است!

زلنسکی در ادعایی دیگر با اشاره به عدم تسلط پوتین بر اوضاع گفت: پوتین زمام امور را از دست داده و نمی‌تواند نیروهای خود را کنترل کند!

رئیس جمهور اوکراین در ادامه سخنان خود افزود: جهان نباید از اتفاقات روسیه هراس داشته باشد. ما می‌توانیم از خود دفاع کنیم. ما در میدان خواهیم ماند و از اروپا دفاع خواهیم کرد.

زلنسکی با جنایت خواندن اقدامات روسیه، این اقدامات را مدیریت‌شده دانست و مدعی شد: من مطمئنم که پوتین در مسکو نیست و در پناهگاهی زیر زمین مخفی شده است!

وی با اشاره به نشست آتی ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، این نشست را فرصتی برای اتخاذ تصمیمات تاریخی خواند و پیروزی در جنگ با نظامیان روسیه را نصیب کشور خود دانست.

این درحالی است که بر اساس اعلام برخی رسانه‌ها، «پریگوژین» (فرمانده واگنر) پیشنهاد رئیس جمهور بلاروس برای توقف حرکت واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفته است.

منبع: مهر

490760

مطالب مرتبط