درخواست زلنسکی از شورای اروپا برای سلاح‌های مدرن‌تر

افزایش مخالفت‌ها با حمایت نظامی و مالی از کی‌یف در آمریکا و اروپا، عدم تمایل کشورهای اروپایی به انتقال جنگنده به اوکراین از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.
تصویر درخواست زلنسکی از شورای اروپا برای سلاح‌های مدرن‌تر

به گزارش سایت خبری پرسون، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین روز پنج شنبه در جریان سخنرانی خود در صحن شورای اروپا از کشورهای اروپایی خواست تسلیحات مدرن بیشتری برای رفع نیازهای ارتش اوکراین تهیه کنند.

زلنسکی گفت: «من از همه کسانی که درک می کنند اوکراین چقدر به توپخانه، گلوله برای آنها، تانک‌های مدرن، موشک‌های دوربرد و هواپیما نیاز دارد، سپاسگزارم. از همه کسانی که چنین کمک‌هایی را به کی‌یف ارائه می‌کنند، تشکر می‌کنم.»

به عقیده وی، باید پویایی کار مشترک در این زمینه تقویت شود و «کشورهای اروپایی قوی‌تر باشند».

زلنسکی روز چهارشنبه نیز در سخنرانی خود در پارلمان انگلیس، درخواست کرد که هواپیماهای جنگی به کی‌یف تحویل داده شود. او هواپیماهای جنگی را "بال آزادی" برای این کشور نامید و همچنین خواستار افزایش تحریم‌ها علیه روسیه شد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس آن روز به نوبه خود گفته بود که این کشور ممکن است جت‌های جنگنده به اوکراین منتقل کند. با این حال، وی تاکید کرد که آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با آنها زمان زیادی طول خواهد کشید.

البته روز گذشته دفتر سوناک انتقال جنگنده به کی‌یف را در صورت در معرض خطر بودن امنیت انگلستان رد کرد. بن والاس، وزیر دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که مقامات لندن در آینده نزدیک هواپیماهای جنگنده را به اوکراین منتقل نخواهند کرد. به گفته وی، انتقال هواپیماهای جنگی به کی‌یف چند ماه طول می‌کشد، بنابراین لندن ترجیح می‌دهد بر تامین تجهیزات دیگر برای حفاظت از حریم هوایی اوکراین، از جمله موشک‌های دوربرد و پهپادها تمرکز کند.

462134

مطالب مرتبط