زلنسکی عرب است!

از یک کشور مسلمان در همسایگی عربستان و تعدادی از کشورهای عرب عضو این اتحادیه حتی به عنوان ناظر دعوت نشد در حالیکه به یمن آشتی با سعودی و ورود مجدد اسد به جمع رهبران عرب، ایران شایسته‌ترین کشور برای حضور در این مجمع بود تا اوکراین.
تصویر زلنسکی عرب است!

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری در یادداشتی نوشت: گاه بازی گردانهای صحنه‌های جهانی، دست به اجرای نمایش‌هایی می‌زنند که روی خیمه شب بازها را سفید می‌کنند. فرقی ندارد که نمایش‌های ابلهانه در عرصه‌های سیاسی باشد یا در صحنه‌های اقتصادی یا نظامی.

در هر جا و مکان و حالت که باشند غرض کسب نتایج مطلوب است و بس. در گیر و دار نشست اتحادیه عرب هرچند حضور بشار اسد نوید بازگشت محور مقاومت به جرگه اعراب بود؛ اما درهمین حیص و بیص حضور زلنسکی که برای جلب حمایت و کمک در راستای تقویت توان نظامی و اقتصادی صورت می‌گیرد، تنور این همایش را داغتر می‌کرد. ایران به لحاظ حمایتهای مردانه از محور مقاومت و اعراب، خیلی واجد شرایط حضور در این گردهمایی بود تا اوکراین.

از یک کشور مسلمان در همسایگی عربستان و تعدادی از کشورهای عرب عضو این اتحادیه حتی به عنوان ناظر دعوت نشد در حالیکه به یمن آشتی با سعودی و ورود مجدد اسد به جمع رهبران عرب، ایران شایسته‌ترین کشور برای حضور در این مجمع بود تا اوکراین. زلنسکی که فلسفه حضور خود در این همایش را تامین انرژی اعلام کرده است؛ حتما مطلع نیست که در کنار وی باید چندین کشور نیازمند به انرژی نیز حاضر می‌شدند که نشد و این بهانه در نطفه جا ماند.

حتما کارشناسان و تحلیلگران سیاستهای خارجی نظریات و دیدگاههای علمی و تحلیلی خود را در این مقوله بیان خواهند نمود. وگرنه تغییر هویت اوکراین به عربی اسلامی مجوز مقبولی برای حضور این مهمان فراری از پوشاک دیپلماتیک و رسمی نخواهد بود.

در هر حال کارگزاران سیاستهای خارجی کشور ما حتما تمهیدات اصولی و قاطع درمقابل اینگونه حرکات خواهند اندیشید. کم کم خوف آن میرود که جناب زلنسکی را در لباس احرام و در حال طواف مشاهده کنیم که به قصد قربت و نزدیکی به کشورهای ثروتمند و صاحب نفت صورت میگیرد. جالب آنکه هیچ کس از حضور ایشان در نشست این اتحادیه نه متعجب شد و نه متاثر حتما فلسفه و حکمتی در پس این حرکت نهفته که ملت‌ها از آن غافل هستند.

منبع: آفتاب یزد

486387