رایزنی و گفتگو امیرعبداللهیان با همتای عمانی در مسقط

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از دوحه، به مسقط سفر کرده، با همتای عمانی دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.
تصویر رایزنی و گفتگو امیرعبداللهیان با همتای عمانی در مسقط

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از سفر به دوحه در مسقط حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) ۳۰ خرداد ماه با بدر البوسعیدی همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسقط پس از تصدی وزارت امور خارجه است.امیرعبداللهیان ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ششم دی ماه ۱۴۰۱ نیز در رأس هیأتی به مسقط پایتخت عمان سفر کرد. وی پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز در سفری به منطقه به مسقط رفت و از آنجا راهی بیروت شد.حسین امیرعبداللهیان دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر یک روزه به مسقط همراهی و در حاشیه این سفر با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفتم خرداد سالجاری نیز سلطان عمان به دعوت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر کرد. امیرعبداللهیان بعد از این سفر در توئیتر نوشت: سفر جناب سلطان عمان به تهران گام مهم جدیدی در مسیر تحکیم همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و عمان بود.سیاست همسایگی دولت سیزدهم، مبتنی بر راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه با جدیت به پیش می‌رود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مدت حضورش در دوحه نیز با امیر قطر و نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مجتبی بنی اسدزاده مشاور وزیر امور خارجه و ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه و پس از ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.

منبع: فارس

490301