توصیه های مفید برای سلامت جسمی و روانی سالمندان

تغییراتی جسمی و روانی که با افزایش سن به وجود می‌آید، می‌تواند حفظ سلامتی و تندرستی را برای افراد چالش‌برانگیزتر کند.
تصویر توصیه های مفید برای سلامت جسمی و روانی سالمندان

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از سایت تخصصی avivaseniorlife، سلامت روانی و جسمی تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد دارد. بنابراین در ادامه به چند توصیه برای حفظ سلامت جسمی و روانی سالمندان خواهیم پرداخت.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش کردن منظم می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن و مشکلات سلامتی مانند آرتریت، سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و ... را کاهش دهد. ورزش کردن همچنین می تواند توان عمومی، تحرک، انعطاف پذیری، تعادل و استقامت سالمندان را به همراه خلق و خوی آن ها بهبود بخشد.

به یک رژیم غذایی متعادل و سالم پایبند باشید

رژیم غذایی شما نقش مهمی در سلامت روانی و جسمی‌تان دارد. مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی سرشار از قند و غذاهای فرآوری‌شده می‌توانند تأثیرات نامطلوب قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشند.

رژیم غذایی بد با افزایش خطر بیماری های مزمن و مشکلات سلامتی نیز مرتبط است.

به اندازه کافی بخوابید

خواب یکی دیگر از ستون های کلیدی حمایت از سلامت روانی و جسمی است. خواب کافی شبانه فواید زیادی مانند بهبود عملکرد شناختی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، کمک به حفظ وزن سالم و ... دارد.

روابط اجتماعی خود را تقویت کنید

روابط سالم با دوستان و خانواده می تواند منجر به ایجاد حس تعلق و کاهش استرس در شما شود. تماس‌های حضوری و تماس با اطرافیان از طریق فضای مجازی می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

خود را در خانه حبس نکنید

قرار گرفتن محدود در معرض نور خورشید، ویتامین D مورد نیاز را به شما می دهد که می تواند از سلامت استخوان ها، عملکرد عضلانی و شناختی و سیستم ایمنی حمایت کند. مطالعات نشان داده‌اند که بیرون رفتن می‌تواند به کاهش استرس و بهبود سلامت روانی و خلق و خوی کلی فرد کمک کند.

در فعالیت های مورد علاقه خود شرکت کنید

وقت گذاشتن برای چیزهایی که از آنها لذت می برید به شما کمک می کند احساس غنی بودن کنید، سطح استرس خود را کاهش دهید و خلق و خوی خود را تقویت کنید.

منبع: ایسنا

487862