عمر ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به پایان رسید؟

در ابتدای سال ۲۰۲۳، محصولات مجهز به فناوری هوش مصنوعی (AI) شاهد تقاضای بسیار بالایی بودند. این ترند به حوزه ارزهای دیجیتال هم نفوذ کرد و منجر به ایجاد ۷۴ توکن مبتنی بر هوش مصنوعی شد. تا پایان ماه فوریه امسال، ارزش بازار توکن‌های هوش مصنوعی به بیش از ۴ میلیارد دلار صعود کرده بود. با این حال، داده‌های بازار نشان می‌دهند که حجم معاملات و ارزش بازار رمزارزهای هوش مصنوعی در حال حاضر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.
تصویر عمر ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به پایان رسید؟

به گزارش سایت خبری پرسون و بر اساس داده‌های پلتفرم cryptoslate.com، بازار ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی که متشکل از ۸۹ دارایی است، در حال حاضر ۲٫۹۳ میلیارد دلار ارزش دارد. این رقم نشان می‌دهد که این بازار در ۹۰ روز گذشته، بیش از یک میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است.

در ماه فوریه و زمانی که ارزش بازار رمزارزهای هوش مصنوعی به اوج ۴ میلیارد دلاری خود رسید، این بخش ۰٫۳۷ درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص می‌داد. این در حالی است که بخش توکن‌های هوش مصنوعی در حال حاضر، تنها ۰٫۲۶ درصد از ارزش کل اقتصاد کریپتو را تشکیل می‌دهد.

علی‌رفم افت قابل‌توجه بازار رمزارزهای هوش مصنوعی در ۹۰ روز گذشته، همزمان با رشد نسبی بازار کلی ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر، این توکن‌ها هم شاهد افزایش قیمت خود بوده‌اند.

منبع: رمزارز نیوز

487654